دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 242161

مصرف بیش از حد نوشابه و مواد قندی اثرات مخرب روی حافظه، قدرت یادگیری و تکلم بچه ها می گذارد- این تهدید از دوران جنینی شروع می شود.

مصرف نوشابه و مواد قندی تهدیدی برای سلامت جنین

سلامت نیوز: مصرف بیش از حد نوشابه و مواد قندی اثرات مخرب روی حافظه، قدرت یادگیری و تکلم بچه ها می گذارد- این تهدید از دوران جنینی شروع می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در تحقیقات جدیدی درآمریکا محققان اطلاعات مربوط به رژیم غذایی بیش از ۱۰۰۰ زن باردار در ماساچوست، بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ را جمع آوری کردند. همچنین اطلاعات مربوط به رژیم های غذایی کودکان در اوایل دوران کودکی را یررسی کردند.

نتایج این تحقیقات اینگونه است: کودکان دارای رژیم های غذایی پر شکر، همچنین کودکانی که مادرشان در طول بارداری مصرف بالایی از غذاهای خیلی شیرین داشتند در آزمون های شناختی پایین تر از سایر کودکان قرار گرفتند. در مطالعه دیگری در دانشگاه هاروارد مشخص شد کودکانی که مادران آنها در طول بارداری غذاهای فرآوری شده زیادی مصرف کرده و نوشابه های گازدارنوشیدند، نمرات کمتری در آزمون های مربوط به یادگیری، حافظه، حل مسئله و مهارت های کلامی داشته اند. به همین ترتیب، کودکان دارای عادت های غذایی غلط که معمولا از والدینشان تقلید می کنند، از بهره هوشی کمتری برخوردار هستند، این کودکان در سن هفت سالگی هوش چندانی ندارند و در واقع  از نظر هوشی فقیرهستند.

مصرف یک رژیم غذایی با قند بالا در دوران بارداری و در اوایل دوران کودکی، نمرات شناختی پایین تر برای کودکان زیر ۱۰ سال ایجاد می کند.

در طرف مقابل، زمانی که مادران و کودکان به میزان زیاد از میوه در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، نمرات کودکان به طور قابل توجهی بالا می رود. مصرف میوه در اوایل دوران کودکی موجب بهبود هوش کلامی همچنین افزایش توانایی های تصویری کودک می شود.

www.dailymail.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha