یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

صیادان بوشهری که در طوفان سهمگین دریا گرفتار شده بودند با آرام شدن دریا در سلامت کامل به ساحل رسیدند.

صیادان بوشهری به سلامت برگشتند

سلامت نیوز:صیادان بوشهری که در طوفان سهمگین دریا گرفتار شده بودند با آرام شدن دریا در سلامت کامل به ساحل رسیدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ، شامگاه پنجشنبه- 6 اردیبهشت- طوفانی با قدرت تقریبی 90 کیلومتر در ساعت بوشهر را درنوردید.

از آنجا که شدت این طوفان در دریا بیشتر بود، بسیاری از لنج‌های صیادی و قایق‌های ماهیگیری بندر «دیر» که از ساعتی قبل به آب زده بودند گرفتار طوفان شدند که این امر خانواده هایشان را نگران کرده بود.

اسعدی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: «سازمان بنادر و دریانوردی مسئول و متولی جست و جوهای دریایی است. در مورد این حادثه نیز گزارش‌های غیررسمی از گرفتار شدن 5 قایق صیادی در طوفان به ما رسید. در این مدت هیچ درخواست کمک مستقیمی از ملوانان یا خانواده هایشان نداشته‌ایم اما براساس وظیفه ذاتی‌مان وارد عمل شده و همچنان دو مرکز جست و جو آماده باش هستند.»


اعتماد، فرماندار «دیر» نیز گفت: «شامگاه پنجشنبه 20 لنج با مجوز و خروجی از دریابانی به دریا زده و تعدادی قایق بنزینی ماهیگیری نیز که مجوز صید داشته اما خروجی نداشتند برای صید رفته بودند. پس از دریافت گزارش گرفتار شدن صیادان بسرعت ناجی‌های گشت «دیر» و چند شهرستان همجوار به محل اعزام شدند. ملوانان که تا صبح کنار کشتی‌های بزرگ و اسکله‌ها پناه گرفته بودند به سلامت برگشتند. اما همچنان گشت آماده عملیات است.» بردستانی، یکی از لنج داران «دیر» نیز گفت: «ساعت 11 و 30 دقیقه شامگاه پنجشنبه ما در طوفان گرفتار شدیم.

تورهای‌مان بواسطه شدت باد گم شده بود و مشکلات زیادی داشتیم اما تا روشن شدن هوا با تلاش ملوانان و ناخداها سالم ماندیم. همه لنج‌ها تا ساعت 3 عصر جمعه سالم برگشتند و تنها یکی از قایق‌های بنزینی غرق شد که ملوان‌های آن را نیز نجات دادیم.»


صیادان بوشهری که در طوفان سهمگین دریا گرفتار شده بودند با آرام شدن دریا در سلامت کامل به ساحل رسیدند.
 شامگاه پنجشنبه- 6 اردیبهشت- طوفانی با قدرت تقریبی 90 کیلومتر در ساعت بوشهر را درنوردید. از آنجا که شدت این طوفان در دریا بیشتر بود، بسیاری از لنج‌های صیادی و قایق‌های ماهیگیری بندر «دیر» که از ساعتی قبل به آب زده بودند گرفتار طوفان شدند که این امر خانواده هایشان را نگران کرده بود.اسعدی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: «سازمان بنادر و دریانوردی مسئول و متولی جست و جوهای دریایی است.

در مورد این حادثه نیز گزارش‌های غیررسمی از گرفتار شدن 5 قایق صیادی در طوفان به ما رسید. در این مدت هیچ درخواست کمک مستقیمی از ملوانان یا خانواده هایشان نداشته‌ایم اما براساس وظیفه ذاتی‌مان وارد عمل شده و همچنان دو مرکز جست و جو آماده باش هستند.»


اعتماد، فرماندار «دیر» نیز گفت: «شامگاه پنجشنبه 20 لنج با مجوز و خروجی از دریابانی به دریا زده و تعدادی قایق بنزینی ماهیگیری نیز که مجوز صید داشته اما خروجی نداشتند برای صید رفته بودند. پس از دریافت گزارش گرفتار شدن صیادان بسرعت ناجی‌های گشت «دیر» و چند شهرستان همجوار به محل اعزام شدند. ملوانان که تا صبح کنار کشتی‌های بزرگ و اسکله‌ها پناه گرفته بودند به سلامت برگشتند. اما همچنان گشت آماده عملیات است.»

بردستانی، یکی از لنج داران «دیر» نیز گفت: «ساعت 11 و 30 دقیقه شامگاه پنجشنبه ما در طوفان گرفتار شدیم. تورهای‌مان بواسطه شدت باد گم شده بود و مشکلات زیادی داشتیم اما تا روشن شدن هوا با تلاش ملوانان و ناخداها سالم ماندیم. همه لنج‌ها تا ساعت 3 عصر جمعه سالم برگشتند و تنها یکی از قایق‌های بنزینی غرق شد که ملوان‌های آن را نیز نجات دادیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha