سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 243431

حذف گوشت از رژیم غذایی اگر به‌درستی انجام نشود، عواقب جدی سلامت را به‌همراه دارد و بنابراین توصیه متخصصان تغذیه بر این است که متوقف کردن مصرف گوشت باید هوشمندانه و در قالب یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

موادغذایی جایگزین گوشت قرمز

سلامت نیوز: حذف گوشت از رژیم غذایی اگر به‌درستی انجام نشود، عواقب جدی سلامت را به‌همراه دارد و بنابراین توصیه متخصصان تغذیه بر این است که متوقف کردن مصرف گوشت باید هوشمندانه و در قالب یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

مصرف متعادل تخم‌مرغ

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ارمان، تخم‌مرغ یک غذای کامل و سرشار از پروتئین حیوانی است. شما می‌توانید اگر گوشت قرمز مصرف نمی‌کنید و در صورتی که دچار کلسترول بالا نیستید، روزانه از مزایای این ماده غذایی سود ببرید. هنگام خرید تخم‌مرغ، سعی کنید که نوع ارگانیک آن را انتخاب کنید.

مصرف دانه‌های حاوی پروتئین

بسیاری از غذا‌های گیاهی منابع غنی از پروتئین هستند و برای کسانی که میلی به مصرف گوشت قرمز ندارند، اضافه کردن آجیل و دانه‌ها، حبوبات، دانه‌های کامل مانند گندم و جو، و نخودفرنگی به رژیم غذایی توصیه می‌شود.

مصرف کافی آهن

مکمل‌های آهن در کسانی که محصولات حیوانی از جمله گوشت قرمز را مصرف نمی‌کنند، تحت نظر پزشک ضروری است. با این حال اگر شما دچار کم‌خونی فقر آهن نیستید، می‌توانید از محصولاتی مانند اسفناج، آجیل‌هایی مانند پسته، جعفری، چغندر قند، عدس، جو و کلم بروکلی بهره ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha