جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 243586

زنان مضطرب بیشتر در معرض شکستگی استخوان قرار دارند.

اضطراب عامل شکستگی استخوان

سلامت نیوز: زنان مضطرب بیشتر در معرض شکستگی استخوان قرار دارند.

به گزارس سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطالعات متخصصان ایتالیایی نشان داده است که سطح اضطراب با افزایش خطر شکستگی استخوان در زنان یائسه مرتبط است.

علاوه بر پوکی استخوان و شکستگی استخوان‌ها، اختلالات دستگاه گوارشی و بیماری های قلبی نیز در زنان مسن مضطرب بیشتر دیده می‌شود.

بر اساس گزارش بنیاد بین المللی پوکی استخوان از هر سه زن بالای ۵۰ سال، یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می‌کند.

مطالعات قبلی نشان داد افراد مبتلا به اختلال اضطراب، ۱.۷۹ برابر بیشتر از افرادی که مضطرب نیستند در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند. این مطالعه نشان داد اضطراب با تراکم مواد معدنی استخوان‌ها رابطه مستقیم دارد.

مطالعه جدید با بررسی ۱۹۲ زن با میانگین سنی ۶۷.۵ سال به مدت ۱۰ سال نشان می دهد اضطراب، زنان را مستعد ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی ناشی از آن می کند. در این بررسی ۱۴ پارامتر از قبیل تنش، ترس، کیفیت خواب، افسردگی، توان حافظه، ‌احساس بی قراری و فعالیت فیزیکی که همگی با سطح اضطراب مرتبط هستند مورد بررسی قرار گرفت.

متخصصان دریافتند سطح اضطراب با سن،‌ سن یائسگی و علایم افسردگی ارتباط مستقیم دارد.

​به گزارش اسپوتنیک، روان درمانی، تبعیت از رژیم غذایی صحیح و فعالیت مرتب فیزیکی در کاهش علایم اضطراب و پوکی استخوان موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha