یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 244385

یکی از سوالاتی که برای والدین پیش می‌آید این است که کودکان آنها باید چه مقدار ورزشی کنند و برای سلامت بودن به چه میزان ورزش احتیاج دارند.

کودکان باید چقدر ورزش کنند

سلامت نیوز:یکی از سوالاتی که برای والدین پیش می‌آید این است که کودکان آنها باید چه مقدار ورزشی کنند و برای سلامت بودن به چه میزان ورزش احتیاج دارند.

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از  ‌ایسنا ‌،مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیش از این اعلام کرده است که کودکان و نوجوان باید حداقل یک ساعت در روز فعالیت نیز پیشی داشته باشد.

به گزارشCNN، سوالاتی درباره نوع فعالیت فیزیکی کودکان و نوجوانان نیز وجود دارد. بهتر است که کودکان حداقل سه روز در هفته‌ ورزش کنند و ورزش آنها باید بهتر است شامل ورزش‌هایی همچون ژیمناستیک، پرش، طناب زدن و ورزش‌هایی که باعث قدرتمندتر شدن استخوان‌ها می‌شود.

یک استاد فیزیولوژی کودکان در این باره می‌گوید: یکی از دلایل که کودکان باید فعال باشند، این است که ورزش باعث سلامت استخوان‌های آنها می‌شود. ۳۳ تا ۳۴ درصد تراکم استخوان‌های افراد در نوجوانی شکل می‌گیرد. در صورتی که استخوان‌ها در دوران نوجوانی تقویت شوند، احتمال ابتلا به پوکی استخوان تا ۱۳ سال به تعویق می افتد. نوجوانان و کودکان باید روزانه فعال باشند و این عادت را در جوانان نیز ادامه‌ دهند.

بهتر است که سه روز در هفته‌ فعالیت هوازی شدید انجام شود. اگر کودک شما بیماری خاصی دارد یا ناتوانی دارد بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

کودکانی که کوچک‌تر هستند، بهتر است که در فضای باز با دوستان خود، ورزش کنند ورزش کردن در کودکی بر سیستم قلبی – عروقی، آمادگی عضلات، سلامت استخوان‌ها و سلامت روانی کودکان تاثیرگذار است.

دختران معمولا با شروع نوجوانی کمتر به ورزش گرایش دارند. بنابراین تشویق آنها به ورزش حائز اهمیت است. زمانی که با کودکان خود درباره ورزش صحبت می‌کنید، سعی کنید از فواید آن برای سلامتی صحبت کنید و تنها فایده ورزش را کاهش وزن نخوانید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha