عضو انجمن پزشکان ورزشی معتقد است: اگر به دنبال آن هستید در ماه مبارک رمضان متابولیسم بدنتان کاهش پیدا نکند و از تجمع چربی‌ها جلوگیری شود، از آب فراوان استفاده کنید و به فعالیت‌های ورزشی بپردازید.

نزدیک افطار از ورزش کردن پرهیز کنید!

سلامت نیوز: عضو انجمن پزشکان ورزشی معتقد است: اگر به دنبال آن هستید در ماه مبارک رمضان متابولیسم بدنتان کاهش پیدا نکند و از تجمع چربی‌ها جلوگیری شود، از آب فراوان استفاده کنید و به فعالیت‌های ورزشی بپردازید.

به گزارش سلامت نیوز، حسین سعادت مهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بهتر است در ماه مبارک رمضان از انجام تمرینات ورزشی فشرده و سنگین پرهیز کنید و به فعالیت های سبک تر مانند پیاده روی بپردازید. همچنین در صورت نیاز زیر نظر کارشناس حرکات اصلاحی به تقویت عضلات و رفع ناهنجاری های اسکلتی بپردازید.

وی با بیان این که مصرف ۲ تا ۳ واحد میوه وعده سحر می‌تواند تا حدودی آب و مواد مغزی بدن را تامین کند، گفت: پس از بیدار شدن شما می‌توانید حدود ۱۰ دقیقه به حرکات کششی بپردازید تا بدن برای فعالیت های روزانه آماده شود.

سعادت مهر خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید در ماه رمضان متابولیسم بدنتان کاهش پیدا نکند و از تجمع چربی ها جلوگیری شود از آب فراوان استفاده کنید و به فعالیت های ورزشی بپردازید.

عضو انجمن پزشکان ورزشی اضافه کرد: بهتر است ساعت ورزش را به بعد از افطار موکول کنید، نزدیک افطار از ورزش کردن خودداری کنید. زیرا در این زمان به علت کمبود قند مورد نیاز بدن در خون دچار افت قند خون و سرگیجه خواهید شد. همچنین به دلیل کمبود کربوهیدرات بدن سراغ پروتیین ها می‌رود و بافت عضلانی تحلیل می‌رود که جبران این بافت عضلانی بسیار کار مشکلی است.

وی گفت: در وعده افطار سعی کنید از غذاهای حاوی کربو هیدرات با شاخص گلایسمی متوسط و همچنین از پروتیین ها استفاده کنید. همچنین از افطار تا سحر سعی کنید به فاصله زمانی مختلف از آب و میوه های تازه مثل هندوانه استفاده کنید از مصرف سبزیجات نیز غافل نمانید.

سعادت مهر اظهار کرد: یکی از بهترین زمان ها برای ورزش در ماه مبارک رمضان انجام فعالیت های بدنی ۲ساعت پس از صرف افطار است. زیرا بعد از گذشت این زمان مواد غذایی جذب بدن شده و انرژی لازم را برای انجام فعالیت های ورزشی  دارید. همچنین فاصله زمانی از افطار تا ورزش را حتما رعایت کنید تا دچار مشکلات گوارشی نشوید. زیرا پس از صرف غذا خون به سمت روده و معده برای عمل هضم می‌رود و خون رسانی به عضلات کم است وقتی در این زمان به ورزش می‌پردازید خون رسانی به معده کم و عمل هضم دچار مشکل می‌شود..

عضو انجمن پزشکان ورزشی تاکید کرد: توصیه می‌شود ورزشهایی همچون پیاده روی با شدت متوسط حدود ۵۰% توان قلبی و بین ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ۴جلسه در هفته باشد. حتما در حین ورزش آب بنوشید. قبل از شروع پیاده روی مفاصل پا و کمر را گرم کنید و سپس ورزش را شروع کنید و در پایان ورزش به حرکات کششی بپردازید. از جمله فواید این ورزش می‌توان به بهبود کارایی قلب و مغز اشاره کرد. همچنین حرکات کششی سبب کاهش درد، استرس و تنش عضلانی، بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکتی و خون رسانی بهتر به عضلات مختلف بدن می شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام ۴۵ دقیقه پیاده روی با شدت ۵۰% توان قلبی باعث می‌شود ذخایر گلیکوژن عضلات خالی شود و با تغذیه صحیح بعد از ورزش تا سحر ذخایر گلیکوژن عضلات و کبد مجدد بهتر بازسازی می‌شود و در روز بعد فرد روزه دار سرحال تر و با نشاط تر است.

سعادت مهر در پایان گفت: ورزش و روزه داری منافاتی با هم ندارد و با آگاهی می‌توانید در این ماه هم به عبادت و هم به ورزش بپردازید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha