سلامت نیوز :متخصص ارتوپدی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت :85 درصد كمر درد در بین مردم ایران، ناشی از بد نشستن به ویژه در محیط های كاری و هنگام رانندگی است.
 
دكتر علیرضا بخشی  در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه نكردن به حالت و وضعیت بدن هنگام نشستن و رعایت نكردن اصول صحیح نشستن در مدت طولانی، سبب كمر درد، بیماری‌های اسكلتی و عضلانی، تغییر شكل ستون مهره‌ها و بیرون ‌زدگی دیسك مهره‌ها می‌شود.
وی اظهار داشت: بهترین وضعیت نشستن در پشت میز، حالتی است كه در آن بدن اندكی به سمت عقب متمایل می‌شود.
بخشی با بیان اینكه نشستن صحیح به كاهش دردهای ناحیه كمر كمك می‌كند، ادامه داد:
امروزه افراد بخش زیادی از فعالیت هایشان را روی صندلی به صورت نشسته انجام می‌دهند، به همین دلیل استفاده از صندلی استاندارد نقش زیادی در كاهش آسیب به ستون مهره‌ها دارد.
این متخصص ارتوپدی، كمر درد را یكی از مشكلات شایع در میان رانندگان دانست و به همین دلیل از آنان خواست برای پیشگیری از این عوارض هنگام رانندگی سر و گردن شان را صاف نگه‌ دارند و همچنین سرشان را به اطراف خم نكنند و طوری آن را قرار دهند كه گوش‌ ها در امتداد شانه‌ها قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینكه برخی رانندگان تغییراتی در صندلی ایجاد می‌كنند كه ‌این تغییرات گاهی غیر اصولی است و به ستون مهره‌ها آسیب می‌رساند، اظهار داشت :توصیه می‌شود این تغییرات فقط با مشورت پزشك ارتوپد انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha