در مطالعه ای جامع محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف ماهی بیشتر در زنان باعث می شود آنها کمتر در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار بگیرند.

امگا ۳ موجود در ماهی خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد

سلامت نیوز: در مطالعه ای جامع محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف ماهی بیشتر در زنان باعث می شود آنها کمتر در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان چینی، نتایج ۲۶ مطالعه بین المللی را که تقریبا شامل ۹۰۰۰۰۰ زن، از جمله ۲۰،۰۰۰ زن مبتلا به سرطان پستان بود را بررسی کردند. آنها دریافتند زنانی که بالاترین سطح از اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی را در رژیم غذایی خود دارند، در مقایسه با کسانی که ماهی مصرف نمی کنند ۱۴ درصد کمتر مبتلا به سرطان پستان می شوند.

نتایج تحقیقات مشخص کرد که هر ۰٫۱ گرم افزایش امگا ۳، خطر ابتلا به سرطان پستان را ۵ درصد در زنان کاهش می دهد

اسیدهای چرب امگا ۳، نوعی از چربی غیر اشباع  هستند که سالها برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان مفید بوده اند. سالمون یکی از انواع ماهی های چرب است که حاوی حدود ۴ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد. مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ بصورت طبیعی ویا بعنوان مکمل، هر دو می توانند خطر ابتلای فرد به مشکلات قلبی یا سرطان را کاهش دهند.

محققان میزان مصرف امگا ۳ را با دو روش متفاوت اندازه گیری می کنند؛ یا با انجام آزمایش خون، و یا با ارزیابی میزان ماهیانی که شخص مصرف کرده است.
در آسیا به علت مصرف ماهی بیشترخطر ابتلا به سرطان پستان نسبت به غرب و اروپا پایین تر است. به گفته محققان ممکن است افراد در جامعه غربی بیشتر دچار این نوع سرطان شوند. یافنه های محققان نشان می دهد که ارتباط معناداری بین خوردن ماهی های چرب و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان وجود دارد.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha