مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در استان های نیمه جنوبی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با بروز پدیده گرد و خاک پیش بینی شده است.

بروز گرد و خاک در نیمه جنوب و جنوب غرب کشور

سلامت نیوز: مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در استان های نیمه جنوبی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با بروز پدیده گرد و خاک پیش بینی شده است.

به گزارش سلامت نیوز ،مسعود حقیقت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پدیده گرد و خاک در استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان ، برخی مناطق شرق رخ خواهد داد، همچنین این وضعیت در دو روز آینده برای جنوب استان سمنان، شمال اصفهان و قم وجود دارد.


وی با اشاره به ادامه روند گرما در کشور اظهار داشت: طی دو تا سه روز آینده در بیشتر نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی است و روند افزایش دما همچنان ادامه دارد.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: اما امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر در شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی، شمال استان خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی در استان های سمنان و تهران رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی شده است.



وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
حقیقت گفت: بیشینه دمای دیروز تهران به 37 درجه رسید و کمینه دمای امروز صبح 24 درجه سانتی گراد بود ، همچنین دمای پایتخت امروز به 37 تا 38 درجه می رسد که پیش بینی می شود برای روز دوشنبه دمای 39 درجه را در پایتخت تجربه کنیم.
وی افزود: امروز صبح فرودگاه اردبیل با دمای 5 درجه خنک ترین و دیروز لامرد در استان فارس با 48 درجه گرم ترین نقاط کشور بودند.

 توصیه های سازمان هواشناسی
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: با توجه به شرایط موجود و هوای آفتابی احتمال طغیان آفت کرم ساقه خوار و پلاس برنج کم است اما شالیکاران به محض مشاهده این آفات با کارشناسان ذیربط مشورت و سپس نسبت به سم پاشی اقدام کنند، همچنین در مناطق جنوبی کشور دوره آبیاری در باغات و مزارع با توجه به روند افزایش دما کوتاه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha