سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: سالانه 70 هزار نفر در مراكز درمانی به عفونت‌های بیمارستانی دچار می‌شوند.

به گزارش  فارس علیرضا مصداقی‌نیا در حاشیه نشست تقدیر از دست‌اندركاران طرح مطالعه شاخص‌های چندگانه سلامت و جمعیت كه صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به طور كلی شاخص‌های سلامت در ایران رو به بهبود است و چون به اندازه كافی در بخشی از این شاخص‌ها پیشرفت كردیم ادامه كار باید با برنامه پزشك خانواده بهبود بهتری پیدا كند.

وی افزود: جشن تكمیل خانه‌های بهداشت طی چند روز آینده برگزار می‌شود كه بر اساس آن هزار خانه بهداشت در سال جاری ایجاد خواهد شد.

مصداقی‌نیا تصریح كرد: سال آینده برنامه وزارت بهداشت این است كه در شهرهای زیر 100 هزار نفر طرح پزشك خانواده اجرا كند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به بهداشت بیمارستان‌ها خاطرنشان كرد: در حال حاضر كمیته عفونت‌های بیمارستانی وجود دارد كه در آن كارشناسان بهداشت محیط و اپیدمیولوژی فعالیت می‌كنند و تاكنون به طور جدی به آن نگاه نمی‌شد كه قرار است سال آینده فعال شوند.

وی اضافه كرد: برای این كمیته‌ها مقررات جدیدی نوشته می‌شود تا مسائل را به صورت شفاف‌تر پیگیری كنند.

مصداقی‌نیا تصریح كرد: عفونت بیمارستانی در بیمارستان‌های كشور دچار مشكل است و تعداد بیمارانی كه دچار این مشكلات می‌شوند كم نیستند به طوری كه گفته می‌شود سالانه 70 هزار مورد ابتلاء به عفونت‌های بیمارستانی و به علت بهداشت بد بیمارستان‌ها وجود دارد كه از این بین تعدادی از آنها فوت می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha