آلودگی صوتی، صدای فریاد رانندگانی که خسته از ترافیک، چرخه سلب آرامش را کامل می‌کنند یا حتی گرانی و مشغله‌های فراوان، نمی‌تواند شما را به یکی از ساکنان افسرده کلان‌شهرها تبدیل کند.

ساکنان کلان‌شهرها شادترند!

سلامت نیوز: آلودگی صوتی، صدای فریاد رانندگانی که خسته از ترافیک، چرخه سلب آرامش را کامل می‌کنند یا حتی گرانی و مشغله‌های فراوان، نمی‌تواند شما را به یکی از ساکنان افسرده کلان‌شهرها تبدیل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ، محققان می‌گویند، آدم‌هایی که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنند، به جای آنکه به‌خاطر حجم زیاد کارها دچار افسردگی شوند، از این موضوع، برای رسیدن به آرامش بهره ‌می‌گیرند.
در حالی که گروهی از روان‌شناسان، شلوغی شهرهای بزرگ را مانع رسیدن به آرامش می‌دانند، محققان در بررسی تازه‌شان، این موضوع را مایه اصلی خوشحالی ساکنان شهرهای بزرگ عنوان کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن ندارید، وقت سرخاراندن برایتان نمی‌ماند و در عین حال آدم‌های زیادی را در اطراف خود می‌بینید، احتمال اینکه افسرده شوید کمتر می‌شود. به گفته آن‌ها، زندگی در محیط‌های شلوغ، قبول‌کردن مسئولیت‌های متعدد و سر وکار داشتن با آدم‌های مختلف، حال روان را خوب می‌کند، اضطراب زندگی را کاهش می‌دهد و احتمال افسرده‌شدنتان را هم پایین می‌آورد.
به باور آن‌ها، زندگی در شهرهای شلوغ، درست مثل داشتن جیب پر پول یا هر روز ورزش‌کردن و خوردن شکلات کاکائویی بر روان شما تاثیر مثبت می‌گذارد و آشفتگی، استرس و غم‌زدگی را از شما می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha