سلامت نیوز :سرپرست سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: كمپهای غیرمجاز ترك اعتیاد می توانند با داشتن استانداردهای لازم مجوز دریافت كنند.
 
به گزارش ایرنا، احمد اسفندیاری در یكصد و بیست و ششمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر كه در محل مجموعه فرهنگی شقایق در جمع خبرنگاران با بیان اینكه كمپهای مجاز به صورت جدی بازرسی و ارزیابی می شوند اظهارداشت: شناسایی كمپهای غیرمجاز كار سختی است بنابراین مردم باید در شناسایی اینگونه كمپها با پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر همكاری كرده تا با آنان برخورد شود.
وی در خصوص بیمه معتادان نیز گفت: در تلاش هستیم بیمه معتادان در زمینه خدمات حوزه درمان مانند سایر اقشار جامعه تحت پوشش قرار گیرند و از بیمه پایه بهره مند شوند.
سرپرست سازمان بهزیستی كشور افزود: بسته های بیمه ای درمان معتادان مواد مخدر در حال نهایی شدن است تا هزینه های بیمه ای آنان كاهش یابد.
اسفندیاری اظهارداشت: خدمات درمانی معتادان در قالب بسته های بیمه ای توسط كارشناسان بهداشت درمان آموزش پزشكی، بهزیستی و وزرات رفاه دیده شده و در دست بررسی است تا به زودی در شورای عالی بیمه تصویب و ابلاغ شود.
وی در خصوص بیمه افراد بی بضاعت معتاد گفت: معتادان بی بضاعت می توانند به كمپهای مجاز ترك اعتیاد مراجعه كنند واز خدمات بیمه ای و درمانی این مراكز به صورت رایگان بهره مند شوند.
وی با بیان اینكه اكنون بیش از 10 هزار معلول ضایعه نخاعی در كشور وجود دارند گفت: با توجه به بالا بودن هزینه پرستاری این معلولان پیشنهاداتی در زمینه بیمه اینگونه هزینه ها مطرح شده است كه در صورت تامین اعتبار از سوی دستگاه های مرتبط معلولان ضایعه نخاعی از لحاظ كمك هزینه پرستاری تحت پوشش قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha