بازرس انجمن فیزیوتراپی استان تهران، به مشکلات اقتصادی مراکز فیزیوتراپی و عدم رشد مناسب تعرفه های این حوزه در سال جاری اشاره کرد.

تبعات مشکلات اقتصادی مراکز فیزیوتراپی/ بدهی ۸ ماهه بیمه ها

سلامت نیوز:بازرس انجمن فیزیوتراپی استان تهران، به مشکلات اقتصادی مراکز فیزیوتراپی و عدم رشد مناسب تعرفه های این حوزه در سال جاری اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد نصر به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، مراکز فیزیوتراپی را نیز از این شرایط مستثنی ندانست و گفت: این مشکلات گریبانگیر اغلب مراکز فیزیوتراپی کشور شده است.

وی با اشاره به تقریباً دو برابر شدن هزینه خرید تجهیزات وارداتی، افزایش حقوق پرسنل،افزایش هزینه های خرید و اجاره بها مراکز، نگهداری و تعمیرات و ... از یک سو و عدم پرداخت منظم و به موقع بیمه های پایه به مراکز فیزیوتراپی گفت: از سوی دیگر افزایش حدود ۲ درصدی تعرفه فیزیوتراپی در سال جاری که هیچ تناسبی با تورم و افزایش هزینه های مراکز نداشته است باعث شده که اغلب مراکز فیزیوتراپی دچار مشکلات اقتصادی عدیده ای شوند.

وی گفت: سازمانهای بیمه گر از یک طرف در انعقاد قرارداد با مراکز تازه تاسیس همکاری لازم را نمی کنند و از سوی دیگر در پرداخت به موقع سهم خود از درمان بیماران مشکلات فراوانی دارند به گونه ای که بطور میانگین فاصله پرداخت سازمانهای بیمه گر به مرکز فیزیوتراپی به حداقل هشت ماه می رسد، که این امر با توجه به مشکلات و شرایط اقتصادی کشور اغلب مراکز فیزیوتراپی و خصوصاً همکاران جوان و مراکز تازه تاسیس را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

بازرس انجمن فیزیوتراپی تهران در ادامه با توجه افزایش نرخ ارز و عدم ثبات بازار و تاثیر این موضوع بر روی نرخ دستگاه ها و تجهیزات وارداتی فیزیوتراپی خواستار حمایت دولت و وزارت بهداشت و وزارت صنعت معدن و تجارت از شرکتهای داخلی تولید کننده تجهیزات و دستگاههای فیزیوتراپی شد.

نصر در ادامه با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام "حمایت از کالای ایرانی" خواهان توجه بیشتر به این امر و گام برداشتن در خصوص تولید دستگاهها و تجهیزات به روز فیزیوتراپی در داخل کشور و با استفاده از توان فنی بومی شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha