سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 25006

وزیر بهداشت از ریشه‌کنی مالاریای فالسیپاروم تا 3 سال آینده در کشور خبر داد و گفت: امسال هیچ موردی از این بیماری در جنوب کرمان مشاهده نشده است.

سلامت نیوز : وزیر بهداشت از ریشه‌کنی مالاریای فالسیپاروم تا 3 سال آینده در کشور خبر داد و گفت: امسال هیچ موردی از این بیماری در جنوب کرمان مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا ، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم چهل و پنجمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت با اشاره به طرح تمام وقتی جغرافیایی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اساتید دانشگاه بهداشت را مصداق بارز اجرای موفق این طرح عنوان كرد و گفت: این طرح مختص امروز نیست و 45 سال است که در دانشكده بهداشت اعضای هیات علمی به صورت تمام وقت به مسائل آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمت می‌پردازند.

دستجردی پیشرفت كشور در مسایل علمی و علوم پزشکی را ناشی از حضور اساتید رشته‌های مختلف علوم پزشکی عنوان كرد و با اشاره به ایجاد دفتر دانش آموختگان در دانشکده بهداشت بر لزوم ایجاد این دفاتر در سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور به منظور استفاده از حضور اساتید پیشکسوت تاکید کرد.

وزیر بهداشت افزود: دانش آموختگان دانشکده بهداشت هم اکنون در سراسر کشور به تاسیس دانشکده‌های بهداشت پرداخته‌اند و از طرق مختلف به ارتقای نظام سلامت کمک می‌کنند. آنچه که اکنون در زمینه بهداشت به عنوان اساس مسئله تندرستی کشور مدیون آن هستیم برخاسته از دانشکده بهداشت با 45 سال سابقه فعالیت آموزشی و پژوهشی است.

دستجردی با اشاره به تغییر ساختار سازمانی وزارت بهداشت و تبدیل معاونت سلامت به دو معاونت درمان و بهداشت گفت: اساس دستیابی به سلامت در کشور بهداشت است و کسانی در این زمینه موفق خواهند بود که نه تنها برای درمان بلکه به منظور ارتقای بهداشت تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: با تلاش همه تلاشگران در زمینه بهداشت می‌توان به ارتقای جدی در سلامت دست یافت و به برنامه‌ریزی بهداشت و سلامت در 1404 دست یافت.

وزیر بهداشت در پایان تقویت شاگرد پروری را مهم‌ترین اصل در ارتقای مسایل علمی و ارتقای اخلاق حرفه‌ای و انسانی در رشته‌های علوم پزشکی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش و زحمات اساتید دانشکده بهداشت فعالیت‌های بزرگ‌تری به ویژه در سطح بین‌المللی در خدمات و آموزش در زمینه علوم بهداشتی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha