یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 250348

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که کودکان روزانه حداقل ۶۰ دقیقه تمرینات بدنی (ورزش متوسط ​​تا شدید) انجام دهند. آنها همچنین باید هر هفته برای تقویت عضلات خود ورزش کنند.

سلامتی کودکان در گرو فعالیت بدنی

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که کودکان روزانه حداقل ۶۰ دقیقه تمرینات بدنی (ورزش متوسط ​​تا شدید) انجام دهند. آنها همچنین باید هر هفته برای تقویت عضلات خود ورزش کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مستقل از تمریناتی که کودکان انجام می دهند، وقت زیادی صرف نشستن یا دراز کشیدن (در حالی که بیدار هستند)  می کنند که برای سلامتی انها ضرر دارد. حداکثر زمان توصیه شده برای تماشای تلویزیون دو ساعت در روز است، که کمتر از ۴۰ درصد کودکان در سراسر جهان این کار را می کنند. سالمترین کودکان کسانی هستند که به میزان زیاد ورزش های متوسط ​​و شدید را انجام می دهند وزمان کمتری را صرف نشستن می کنند.

در سال های اخیر اضافه وزن و چاقی به طور چشمگیری در کودکان افزایش یافته است که کمبود تمرینات ورزشی و بیش از حد نشستن بخشی از دلایل این اضافه وزن است. بچه هایی که اضافه وزن دارند در سال های بزرگسالی در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲، سکته مغزی و بیماری های قلبی هستند، بنابراین این امر به طور مستقیم بر کیفیت زندگی آنها و به طور بالقوه طول عمر آنها تاثیر می گذارد.
آمادگی جسمانی کودکان حداقل از دهه ۱۹۸۰ به طور قابل توجهی کاهش یافته است، در این راستا دولت ها مداخلات مختلفی را برای مبارزه با این تهدیدها ارائه داده اند که یکی از این راهکار ها افزایش چشمگیر کلاس های تربیت بدنی، برای بهبود سلامت کودکان است.

محققان باید در زمینه سلامت کودکان و در ارتباط با ورزش تحقیقات خود را گسترش دهند و بدانند که آیا می توانند با برگزاری کلاس های متعدد ورزشی در محیط های آموزشی مختلف مانند دبستان و دبیرستان  فعالیت و علاقه دانش آموزان را نسبت به ورزش افزایش دهند یا نه؟

منبع: www.independent.co.uk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha