چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 25053

متخصصان دانشگاه‎ پنسیلوانیا در یک مطالعه جدید تاکید کردند مصرف‎ قارچ‎ نقش‎ بسیار مهمی‎ در حفظ و ارتقای سطح سلامت‎ انسان‎ دارد.

سلامت نیوز : متخصصان دانشگاه‎ پنسیلوانیا در یک مطالعه جدید تاکید کردند مصرف‎ قارچ‎ نقش‎ بسیار مهمی‎ در حفظ و ارتقای سطح سلامت‎ انسان‎ دارد.

به گزارش ایسنا، این محققان تاکید کردند که قارچ حاوی ماده‌ای موسوم به «پسیلوسیبین» که برای بدن بسیار مفید بوده و خاصیت ضد پیری دارد.

به گزارش مجله علمی نیوسانتیست، محققان همچنین در بررسی‌های خود نشان داده‌اند که قارچ تاثیر معجزه‌آسایی در کاهش اضطراب در بیماران مبتلا به سرطان دارد.

محققان‎‎ دانشگاه‎ پنسیلوانیا می‌گویند قارچ‌ها حاوی‎‎ مقدار زیادی آنتـی‎ اكـسیـدان‎ هستند و مصرف‎ این‎ ماده‎ غذایی‎‎ می‌تواند خطر ابتلا به‎ بیماری‌های حاد را كاهش‎ دهد.

بنا براین گزارش، قارچ‌ها حاوی‎ مقـدار زیادی‎ از «اوگوتیونین»‎ هستند كه‎ خواص‎ آنتـی‎ اكسیدانی‎‎ بسیار قوی‎ از خود نشان‎ می‌دهد و فقط به‎‎ وسیله قارچ‎ تولید می‌شود.

مهمترین مزیت‎ قارچ‎ در مقایسه‎‎ با میوه‌هـا و سبـزی‎‌هـای حاوی آنتی‎ اكسیدان‎‎ این است‎ كه‎‎ بـا پـختـه شدن‎‎‎‎ این ماده‎ غذایی‎ ارگوتیونین آن برخلاف‎ آنتی‎ اكسیدان‌هـای‎‎ میـوه‎‎ و سبـزی تجـزیـه نمی‎‎‎شود و خاصیت‎ آنتی اكسیدانی خـود را از دست‎ نمی‎‌دهد. قارچ‎ به‎ طور معمول 12 برابر سبوس‎ آرد و چهار برابر جگر مرغ آنتی‎ اكسیدان‎ دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha