فعالیت فیزیکی و ورزش یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و سلامتی است. با این حال اگر ورزش به درستی انجام نشود باعث آسیب‌دیدگی می‌شود و تاثیر منفی بر سلامتی می‌گذارد.

۱۰ اشتباه شایع در ورزش که باعث آسیب‌دیدگی می‌شود

سلامت نیوز: فعالیت فیزیکی و ورزش یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و سلامتی است. با این حال اگر ورزش به درستی انجام نشود باعث آسیب‌دیدگی می‌شود و تاثیر منفی بر سلامتی می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از سایت MNT، ورزشکاران برخی اشتباه‌های شایع را به هنگام ورزش تکرار می‌کنند که منجر به آسیب‌دیدگی آنها می‌شود. این اشتباه‌ها عبارتند از:

۱. کفش‌های نامناسب:

اگر در عضلات پا احساس خستگی و ناراحتی زیاد بعد از ورزش می کنید احتمالا مشکل از کفش‌های شما است. زمانی که عمر کفش زیاد باشد توانایی خود را در جذب فشار و ضربات از دست می‌دهد و ممکن است دیگر از پا حفاظت لازم را انجام ندهد. اگر احساس کردید که کفش شما کارایی خود را از دست داده و کهنه شده است آن را عوض کنید.

۲. استراحت نکردن:

برخی‌ها تصور می‌کنند که اگر در هفت روز هفته‌ ورزش کنند تاثیر بیشتری خواهد داشت. این کار درست نیست و به بدن آسیب می‌زند. عضلات نیاز به استراحت دارند. در طول هفته‌ یک روز استراحت داشته باشید ، زیرا بدن شما نیاز به این استراحت دارد.

۳. نادیده گرفتن تغذیه:

ورزش در آمادگی جسمانی تاثیر زیادی دارد اما بدن نیاز به انرژی لازم برای ورزش کردن دارد. سعی کنید تمام مواد غذایی لازم از جمله کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌های خوب مانند آووکادو ، روغن زیتون و پنیر، سبزیجات و میوه‌ها را در برنامه غذایی خود داشته باشید. همچنین نوشیدن آب را فراموش نکنید.

۴. گرم و سرد نکردن بدن:

برای آماده کردن خود برای ورزش وقت بگذارید. بلافاصله ورزش را شروع نکنید. حتما قبل از ورزش با حرکات کشش و حرکات ساده‌ای که انعطاف را افزایش می‌دهند بدن را گرم کنید. ضمنا شدت ورزشی را به تدریج افزایش دهید. در پایان ورزش نیز بدن را سرد کنید.

۵. اصلا فشار نیاوردن به بدن:

برخی ورزشکاران هیچ تغییری در برنامه ورزشی خود ایجاد نمی‌کنند و برنامه ورزشی به تدریج برای آنها ساده‌تر می‌شود و هیچ فشاری به بدن نمی‌آورد. بهتر است شدت حرکات را تغییر دهید یا نوع حرکات را تغییر دهید تا بدن به برنامه ورزشی عادت نکند.

۶. بیش از حد فشار آورن به بدن:

اشتباه برخی از ورزشکاران تازه کار این است که خیلی سریع فشار زیادی به بدن می‌آورند. برای مثال سریع وزنه‌های سنگین بلند می‌کنند یا خود را برای دوی ماراتن آماده می‌کنند، این کار باعث آسیب‌دیدگی می‌شود. سعی کنید آهسته ورزش را آغاز کنید و به تدریج سرعت را افزایش دهید.

۷. نادیده گرفتن نشانه‌های خطر:

زمانی که بدن درد غیر عادی دارید یا مفاصل درد می‌کنند باید این دردها را جدی بگیرید. بهتر است شدت ورزش را کم کنید . ورزش‌هایی مانند یوگا انجام دهید و بدن را ماساژ دهید. این را بدانید که ورزش کردن همراه با درد زیاد به بدن آسیب می‌رساند.

۸. تکرار زیاد حرکات:

برخی از آسیب‌دیدگی‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که بر روی یک گروه ماهیچه‌های از بدن زیاد کار می کنید و فشار زیادی به آن وارد می‌کنید. سعی کنید ورزش‌ را به صورت ترکیبی انجام دهید و بر روی گروه‌های مختلف بدن کار کنید.

۹. تمرکز نکردن بر تکنیک‌ها:

همیشه نباید با فشار آوردن به بدن به اهداف خود برسید،‌ بلکه باید بر روی تکنیک‌ها نیز کار کنید تا نتیجه‌ لازم را کسب کنید.

۱۰. لذت نبردن:

لذت بردن از ورزش بسیار مهم است. اگر در تمرین‌ها حوصله شما سر برود و خیلی خسته شوید علاقه خود را به ورزش از دست می‌دهید، بنابراین به نتیجه‌ مطلوب نمی رسید. ورزشی‌های جدیدی که دوست دارید را امتحان کنید یا با دوستان خود ورزش کنید تا لذت بیشتری ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha