عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه ایجاد رشته مراقبت سلامت هیچ تداخلی با رشته پرستاری ندارد و باعث اختلال در جذب این قشر نمی‌شود تربیت نیروی مراقب سلامت برای حمایت از سالمندان را امری ضروری دانست.

ایجاد رشته مراقبت سلامت هیچ تداخلی با رشته پرستاری ندارد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه ایجاد رشته مراقبت سلامت هیچ تداخلی با رشته پرستاری ندارد و باعث اختلال در جذب این قشر نمی‌شود تربیت نیروی مراقب سلامت برای حمایت از سالمندان را امری ضروری دانست.

به گزارش سلامت نیوز، بشیر خالقی در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به انتقاد رئیس سازمان نظام پرستاری از طرح  تصویب رشته مراقبت سلامت گفت: ایجاد این رشته در جهت توجه به حوزه بهداشت و درمان سالمندان امری ضروری است، کما اینکه در گذشته مراقبین بهداشت ویژه مدارس وجود داشت که به رغم تاثیر مثبتی که در این حوزه داشت، حذف شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایجاد رشته مراقبت سلامت هیچ تداخلی با رشته پرستاری ندارد و قطعا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت کمک به این بخش و ارتقای حوزه سلامت با توجه به اهمیتی که دارد به ویژه برای تقویت حوزه پیشگیری و درمان سالمندان به این امر مبادرت ورزیده است.

شرح وظایف پرستاری و مراقبت از سلامت تداخلی با یکدیگر ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: قرار نیست هر رشته‌ای که توسط وزارت بهداشت و درمان در جهت ارتقای حوزه سلامت ایجاد می‌شود از سوی سازمان نظام پرستاری موازی کاری تلقی شود، چرا که نباید تنها به دلیل توجه به مطالبات این بخش از نیاز سایر اقشار جامعه غافل شد، کما اینکه در شرایط کنونی توجه به بهداشت سالمندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ضمن اینکه مراقبین سلامت نیز شرح وظایف مشخصی دارند که هیچ تداخلی با حرفه پرستاری ندارد.

افزایش جذب پرستاران متناسب با رشد مراکز درمانی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه برای هر فردی که در رشته پرستاری فارغ‌التحصیل شود امکان جذب در مراکز درمانی وجود دارد، تاکید کرد: وقتی کد رشته پرستاری برای تمام دانشگاه‌های سراسری و آزاد وجود دارد، نشان می‌دهد که بر اساس نیاز جامعه این میزان ظرفیت ایجاد شده است، بنابراین شرایط لازم برای جذب آنها نیز فراهم شده است، ضمن اینکه این امری ضروری است که جذب نیروی پرستاری متناسب با رشد مراکز درمانی و نیاز روز جامعه باشد و در کنار آن تامین نیروی مراقب سلامت برای کمک به این بخش نیز نباید مغفول باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha