رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان از دست‌فروشان ماهی خرید نکنند؛ چرا که احتمال مسمومیت و آلودگی برای مصرف‌کننده وجود دارد .

خرید ماهی از دستفروشان ممنوع

سلامت نیوز:رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان از دست‌فروشان ماهی خرید نکنند؛ چرا که احتمال مسمومیت و آلودگی برای مصرف‌کننده وجود دارد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی اشرفی ، اظهار کرد: با توجه به گرمی هوا، در صورت رعایت نکردن شرایط نگهداری و عرضه غیربهداشتی، ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی در زمان بسیار کوتاهی فاسد می‌شود و احتمال مسمومیت و آلودگی برای مصرف‌کننده وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده از خرید فرآورده‌های خام دامی از دست‌فروشان که اقدام به عرضه غیرمجاز این فرآورده‌ها می‌کنند، به جد خودداری کنند.

وی تصریح کرد: همچنین شهروندان هنگام خرید از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی حتما به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، کد پروانه بهداشتی، محل تولید و شرایط نگهداری باشد دقت کنند.

اشرفی تاکید کرد: خرید مواد غذایی از دست‌فروشان کار درستی نیست و شهروندان باید اقلام خوراکی را فقط از مراکز مجاز و شناسنامه‌دار بخرند. حتی خرید ماهی از مغازه‌هایی که ماهی را به‌صورت کامل به فروش می‌رسانند خیلی بهتر از دست‌فروش است، چون حداقل در صورت بروز مشکل می‌توانند شکایت کرده و عرضه‌کننده را بازخواست کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان، یادآور شد: دست‌فروشان نمی‌توانند امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل و نگه‌داری ماهی‌های منجمد را فراهم کنند، از این‌رو احتمال فساد ماهی به شدت افرایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد. علاوه بر این، گاهی ماهی برای این‌که به فروش برسد چند روز در بازار و معابر عمومی گردانده می‌شود و از آن‌جایی که مدت زمان کمی از تاریخ انقضای ماهی‌های مذکور باقی مانده است، احتمال این‌که ماهی فاسد به دست مشتری برسد، بسیار بالا است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha