دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 251013

همه ما می دانیم نوشابه یک نوشیدنی ناسالم و با کالری زیاد است، اما آیا نوشابه تنها نوشیدنی ناسالم است؟ در ادامه چند نوشیدنی ناسالم دیگر معرفی می شوند

نوشیدنی هایی که کالری بیشتر از نوشابه دارند

سلامت نیوز:  همه ما می دانیم نوشابه یک نوشیدنی ناسالم و با کالری زیاد است، اما آیا نوشابه تنها نوشیدنی ناسالم است؟ در ادامه چند نوشیدنی ناسالم دیگر معرفی می شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، یک قوطی 350 گرمی نوشابه چیزی بین 125 و 180 کالری دارد. کالری نوشابه مربوط به قند موجود در آن است که بین 8 تا 11 قاشق شکر در یک لیوان نوشابه شما وجود دارد. تمام این ویژگی ها نوشابه را به یک نوشیدنی ناسالم تبدیل کرده است.  با این حال هنوز نوشیدنی هایی وجود دارند که کالری زیاد و بیشتر از نوشابه دارند.

کالری آبمیوه

درست است که آب سیب،آب پرتقال و دیگر آب میوه ها حاوی مقادیر زیاد ویتامین هستند که برای داشتن یک رژیم غذایی سالم ضروری می باشند. اما کالری آب میوه ها زیاد است، 227 گرم آبمیوه حدود 100 تا 150 کالری دارد. بنابراین مقدار کالری آبمیوه از میزان مشابه نوشابه بیشتر است. حتی اگر نوشیدنی شما آبمیوه 100 درصد طبیعی باشد، اما قسمت بیشتر کالری آن مربوط به قند موجود در آبمیوه است. برای اینکه تغذیه سالمتری داشته باشید، بخشی از میوه را بخورید تا علاوه بر مواد مغذی موجود در آب میوه، فیبر و قند کمتری وارد بدن شما شود.


کالری چای شیرین

این نوشیدنی کلاسیک می تواند نسبت به نوشابه انتخاب بهتری باشد، اما لازم است برچسب های مربوط به این چای های آماده را بخوانید. یک قوطی 350 گرمی از این چای می تواند تا 150 کالری داشته باشد که همه این کالری مربوط به قند موجود در آن است. با نوشیدن این چای در یک وعده غذایی کالری زیادی دریافت می کنید، بنابراین توصیه می شود از نوع شیرین نشده آن مصرف کنید.


کالری شربت آبلیمو

شربت آبلیمو یک نوشیدنی تابستانی است که اگر با آبلیموی تازه و طبیعی تهیه شود، مقداری ویتامین C به بدن شما می رساند. اما با نوشیدن این شربت شما در واقع شکر دریافت می کنید – حدود 7 قاشق چایخوری در یک لیوان. نمونه های آماده شربت آبلیمو حاوی 150 تا 180 کالری هستند که برابر است با میزان کالری نوشابه. اگر به دنبال شربت آبلیموی آماده هستید بهتر است نوع کم کالری آن را انتخاب کنید، اما توصیه اول این است که خودتان شربت آبلیمو تهیه کنید تا میزان شکر آن تحت کنترل خودتان باشد.


کالری شیر کاکائو

227 گرم شیر ساده خامه گرفته حاوی 80 و 90 کالری است. اما ک یا دو قاشق غذاخوری شکلات میزان کالری آن را معادل یک لیوان نوشابه بالا می برد. شیر کاکائوهای آماده و بسته بندی حاوی 140 کالری یا حتی بیشتر از 250 کالری هستند که این میزان بستگی به شیر آن دارد که آیا شیر کم چرب است یا پر چرب. شیر به خودی خود حاوی مقدار زیادی کلسیم، پروتئین و قند طبیعی است. طعم دار کردن آن – چه با شکلات یا وانیل یا توت فرنگی – تنها به شیر قند اضافه می کند.


کالری نوشیدنی های حاوی قهوه

یک فنجان قهوه تلخ تقریبا هیچ کالری ندارد. اما بسیاری از افزودنی های شیرین و حاوی خامه کالری قهوه را افزایش می دهند. 350 گرم قهوه لاته شیرین نشده که حاوی شیر بدون چربی است دارای 150 کالری است. افزودن طعم های دیگر به این قهوه و استفاده از شیر پرچرب برای آن کالری نوشیدنی را تا 400 کالری افزایش می دهد که مربوط به چربی و قند اضافه نوشیدنی است. بنابراین بهتر است برای قهوه خود از شیر کم چرب و طعم دهنده های بدون قند استفاده کنید.


کالری اسموتی ها

اسموتی ها معمولا در ظرف های بزرگ سرو می شوند و دارای 200 تا 400 کالری هستند، اما می توانند حتی از این میزان هم کالری بیشتری داشته باشند. به طور کل با افزودن لبنیات پرچرب و شیرین کننده های دیگری مانند عسل کالری اسموتی را افزایش می دهید. اگر قصد خرید اسموتی دارید، بهتر است اسموتی بدون قند را انتخاب کنید. اما بهترین کار این است که اسموتی را خودتان در خانه و با استفاده از میوه ها و سبزی ها آماده کنید.


کالری نوشیدنی های انرژی زا

227 گرم نوشیدنی انرژی زا حاوی 150 کالری است که کالری آن معادل 350 گرم نوشابه است. برخی از انواع این نوشیدنی های انرژی زاحتی بیش از نوشابه کالری دارند. بیشتر این کالری مربوط به قند موجود در این نوشیدنی هاست – بیشتر از 8 قاشق چایخوری در آن. به علاوه با مصرف نوشیدنی های انرژی زا کافئین زیادی وارد بدن خود می کنید. برخی از انواع آن چیزی معادل 4 تا 5 فنجان قهوه کافئین در یک قوطی خود دارند.


کالری شیک پروتئین protein shake

تاکنون شده بعد از ورزش کردن یا به جای وعده غذایی، شیک پروتئین بخورید؟ بهتر است قبل از نوشیدن، برچسب ترکیبات را بررسی کنید تا بدانید چه چیزی می خورید. یک بطری شیک پروتئین حاوی 110 تا 200 کالری است که این کالری مربوط می شود به پروتئین، چربی و قند. شیک پروتیئن که با شیر درست شده است، حاوی کلسیم هم هست. برخی برندها شیک بدون چربی یا بدون قند به شما ارائه می دهند که کالری کمتری دارد.


کالری آبجو

350 گرم آبجو معمولی حدود 150 کالری دارد. آبجو سبک تر چیزی حدود 100 کالری دارد. به یاد داشته باشید که هر چه محتوای الکل در آبجو بیشتر باشد، میزان کالری موجود در ان بیشتر خواهد بود.


کالری شراب

140 گرم شراب سفید دارای 120 کالری است و همان مقدار شراب قرمز 125 کالری دارد. اما خوردن برخی خوراکی ها همراه با مشروب کالری آن را از این هم بیشتر می کند. بسته به میزان قند موجود در شراب و آبمیوه ای که همراه ان می نوشید، یک وعده شراب ممکن است حدود 140 یا نوشیدنی هایی که کالری بیشتر از نوشابه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha