سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 251063

مطالعات تایید کرده اند که بدن انسان به طور طبیعی در روزهای کاری و بین ساعات 2 تا 4 بعد از ظهر دچار کاهش انرژی می شود.

6 راه آسان برای کاهش خستگی بعد از ظهر

سلامت نیوز: مطالعات تایید کرده اند که بدن انسان به طور طبیعی در روزهای کاری و بین ساعات 2 تا 4 بعد از ظهر دچار کاهش انرژی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازcare2بسیاری از افراد در این میان برای افزایش بهره وری و بازیابی انرژی به کافئین و قهوه متوسل می شوند. اما این تنها راه نیست. شما می توانید قهوه نخورید و خواب شبانه خود را دچار مشکل نکنید و در عین حال در کل روز از انرژی کافی برخوردار باشید:

آب بنوشید: تشنگی تاثیر بسیار قوی بر عملکرد مغز دارد. بر اساس مطالعات، حتی کم آبی جزئی بدن می تواند باعث کاهش عملکرد شناختی و عدم بهره وری شود. اگر انرژی شما رو به محو شدن می رود، یک لیوان آب به همراه چند قطره لیمو بنوشید. ویتامین سی موجود در لیمو احساس طراوت و انرژی را به شما باز می گرداند و عملکرد مغز را بهبود می دهد.

شیرینی نخورید: در هنگام خستگی از مصرف کیک، دونات، و کربوهیدرات های سفید و تصفیه شده اجتناب کنید چون به همان سرعت که انرژی خود را از این طریق به دست می آورید، به همان سرعت دچار کاهش انرژی و افت قند خون می شوید. در عوض می توانید سبزیجات تازه، چربی های سالم و منابع پروتئین را به میان وعده خود اضافه کنید. مصرف قهوه را در هنگام بعد از ظهر فراموش کنید چون اگرچه برای مدت کوتاهی نوشیدن آن سودمند است، اما در طولانی مدت باعث کسالت شما می شود. به جای قهوه چای سبز بنوشید.

تحرک داشته باشید: در هنگام خستگی از حرکات کششی استفاده کنید. این حرکات خون را در بدن دوباره جریان می دهد و ذهن را آماده فعالیت دوباره می کند. حتی قدم زدن های کوتاه نیز منجر به بازیابی انرژی به طور موثر می شود.

یک میان وعده سالم داشته باشید: گاهی اوقات افت قند خون منجر به خواب آلودگی می شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، آجیل و میوه و یا هویج میل کنید. مغز شما بیشترین انرژی را از بدن تان می گیرد و به تغذیه صحیح نیاز دارد.

چرت بزنید: گاهی اوقات شما فقط باید به بدن تان گوش بدهید. تمایل به چرت زدن در هنگام بعد از ظهر کاملا طبیعی است. اگر شما این موقعیت را حتی برای 10 دقیقه دارید، آن را از دست ندهید.

صورت خود را با آب سرد شستشو دهید: با ریختن آب سرد روی صورت خود، استرس روزانه را از ذهنتان بشویید! تحقیقات نشان داده ‌اند که آب سرد باعث می ‌شود تمرکز شما بالا برود. هر وقت احساس کردید کرختی بعدازظهر به سراغتان آمده، چندین بار آب سرد به صورتتان بزنید تا ببینید که چه تاثیری دارد. به علاوه، بررسی ‌ها نشان داده است که دوش گرفتن صبح زود با آب سرد نیز می ‌تواند از شما استرس ‌زدایی و سرحالتان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha