كارشناس مسئول اداره كل محیط زیست خوزستان گفت: میزان آلایندگی هوا در شهر اهواز از صبح امروز تا كنون بیش از 7 هزار و700 درصد افزایش داشته است.

آلایندگی هوا در شهر اهواز7000 درصد افزایش یافت
سلامت نیوز: كارشناس مسئول اداره كل محیط زیست خوزستان گفت: میزان آلایندگی هوا در شهر اهواز از صبح امروز تا كنون بیش از 7 هزار و700 درصد افزایش داشته است.

الهام خاكسار امروز در گفت‌وگو با  فارس در اهواز اظهار داشت: وضعیت هوای استان رو به بحرانی شدن است و همین امر باعث شده است تا میزان گرد و خاك در شهرهای مختلف استان از صبح امروز تا كنون چندین برابر شود.

وی با اشاره به میزان آلایندگی در شهر اهواز در صبح امروز گفت: صبح امروز در شهر اهواز میزان آلایندگی‌ها یكهزار و1150 میكرو موس بر سانتی متر مكعب بوده است كه 7.6 برابر حالت استاندارد است ولی در شرایط كنونی این میزان به 8 هزار و860 میكروم موس بر سانتی‌متر مكعب رسیده است كه رقمی بیش از 59 برابر حالت استاندارد است.

این مقام مسئول با اشاره به میزان آلایندگی در شهر‌های استان گفت: در شهرهای استان خوزستان میزان آلایندگی لحظه به لحظه در حال افزایش است به نحوی كه شهرستان شوش بحرانی‌ترین منطقه در استان از این نظر به شمار می‌آید.

خاكسار با اشاره به اینكه آلایندگی در شهرستان شوش از یك ساعت پیش تا كنون بیش از یك‌هزار میكروموس بر سانتی متر مكعب افزایش یافته است، گفت: میزان آلایندگی در شهرستان شوش از ساعت 11 صبح كه بیش از 8 هزار و200 میكرو موس بر سانتی‌متر مكعب بوده است به بیش از 9 هزار و250 میكروموس بر سانتی متر مكعب رسیده است كه این رقم 61.6 برابر حالت استاندارد است.

خاكسار با اشاره به اینكه این شرایط همچنان در حال تشدید شدن است، گفت: هیچ اثری از كاهش وضعیت آلاینده‌ها در استان مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: میزان آلایندگی در هوای سالم مقداری ثابت است و این میزان150 میكروموس بر سانتی‌متر‌مكعب است و می‌توان مقدار آلایندگی هوا را بر این عدد تقسیم كرد تا شرایط چند برابر استاندارد به دست آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha