مطالعات محققان کره جنوبی نشان می دهد نازک شدن شبکیه یکی از مهترین علایم ابتلا به پارکینسون است.

نازک شدن شبکیه از اولین علایم پارکینسون

سلامت نیوز:  مطالعات محققان کره جنوبی نشان می دهد نازک شدن شبکیه یکی از مهترین علایم ابتلا به پارکینسون است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این مطالعه نشان می دهد نازک شدن شبکیه منجر به کاهش سلول های مغزی می شود که ترشح کننده دوپامین هستند. دوپامین یک انتقال دهنده شیمیایی است که نقش مهمی در بیماری های انحطاطی دارد.
کاهش نورون های دوپامین سبب کاهش توانایی چشم برای پردازش تصاویر و رنگ ها می شود و این یکی از مهمترین دلایل مشکلات بینایی در افراد مبتلا به پارکینسون است.


به گزارش پایگاه خبری اسوشیتدپرس،پارکینسون بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود. جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود. روش های رایج کنترل این بیماری، داروی هایی هستند که با تحریک مغز، به ترشح دوپامین کمک می کنند. این روش ها بیماری را درمان نمی کنند، بلکه علایم را کاهش می دهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت است.


بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند.
بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان به پارکینسون مبتلا هستند. پارکینسون دومین بیماری شایع عصبی پس از آلزایمر است.
با استفاده از این دستاورد می توان بیماری پارکینسون را با یک اسکن ساده در مراحل اولیه تشخیص داد. این مطالعه نشان می دهد نازک شدگی شبکیه علاوه بر پارکینسون می تواند نشانه بیماری های دیگری نیز باشد.
نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha