یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که پدرش را برای پایان دادن به مشکلات مالی‌اش قربانی کرده بود، خبر داد.

پدرکشی، برای پایان دادن به مشکلات

سلامت نیوز: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که پدرش را برای پایان دادن به مشکلات مالی‌اش قربانی کرده بود، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در تاریخ 21 مرداد ماه جاری از طریق بیمارستان امام حسین(ع) وقوع یک فقره مرگ مشکوک ناشی از مسمومیت به کلانتری اعلام شد که بلافاصله پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک تشکیل و برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که علاوه بر متوفی شریک متوفی و پسرش نیز دچار مسمومیت شده اما در مراجعه به بیمارستان، این دو نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته ومداوا شده‌اند؛ اما متوفی با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت مسمومیت در بیمارستان فوت کرده است.

کارآگاهان به تحقیق از این دو نفر پرداختند و این پدر و پسر در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: به همراه متوفی 53 ساله و پسرش به نام محسن 35 ساله در مغازه واقع در خیابان بهار مشغول نهار خوردن بودیم که متوجه مزه عجیبی در غذا شدیم. به همین علت پس از خوردن تنها چند قاشق دیگر به خوردن غذا ادامه ندادیم اما متوفی و پسرش غذای خودشان را تمام کردند. حدود یک ساعت پس از صرف غذا بود که ناگهان هر سه نفرمان دچار مسمومیت شده و از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شدیم، ما دو نفر به صورت سرپایی مداوا شدیم اما متوفی پس از چند ساعت در بیمارستان فوت کرد.

با اعلام نظریه پزشکی در خصوص علت مرگ که آن را فوت ناشی از مسمومیت شدید اعلام کرده بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به تحقیق از پسر متوفی که او نیز در زمان صرف نهار حضور داشت پرداختند چراکه او علیرغم استفاده از همان غذا دچار هیچگونه مسمومیت غذایی نشده بود.

همزمان کارآگاهان با اطلاع از وجود دوربین های مداربسته در مغازه به بررسی تصاویر آنها پرداخته اما در کمال تعجب اطلاع پیدا کردند که دوربین مغازه از صبح همان روز هیچگونه ضبط تصویری نداشته است.

دلایل و شواهد به دست آمده تماما حکایت از وقوع جنایت داشت، لذا با توجه به دلایل به دست آمده و همچنین تناقضات موجود در اظهارات پسر متوفی، محسن در تاریخ 24 مردادماه در محل سکونتش در منطقه تهرانپارس دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

محسن در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت و قتل پدر خود شد اما سرانجام در روزگذشته لب به اعتراف گشود و به قتل پدرش به شیوه مسموم کردن غذا اعتراف کرد

او در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش دچار مشکلات عدیده مالی شده بودم و هیچ راهی برای حل آنها پیدا نمی کردم. سرانجام تصمیم گرفتم تا به زندگی خود پایان دهم و به همین علت با 15 هزار تومان اقدام به تهیه سم کردم در روز حادثه در مغازه نشسته بودم و قصد داشتم تا با خوردن سم به زندگی خود پایان دهم که در یک لحظه، زمانیکه هیچکس در مغازه حضور نداشت تصمیم خود را تغییر داده و آنزمان تصمیم به کشتن پدرم گرفتم اما برای آنکه همه چیز را عادی نشان دهم غذای پدرم را به همراه غذای شریک مغازه و پسرش مسموم کردم تا علت مرگ پدرم را ناشی از مسمومیت غذایی عنوان کنم. به سراغ دستگاه ضبط دوربین های داخل مغازه رفته و آن را خاموش کردم. پس از آن سم را داخل غذای پدرم ریخته و مقدار کمتری از سم را نیز داخل غذای شریک مغازه و پسرش ریختم .

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha