یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 352583

مهم است که به عنوان مادر هم چیزهای بدیهی را بیان کنیم و با یکدیگر در ارتباط باشیم و همه چیز را در مورد مادری کتمان نکنیم.

10 نکته ای که وقتی تازه مادر می شوید به شما نمی گویند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از استرس فری مامیز، به شما تبریک میگویم به خاطر باردار شدنتان یا اگر تازه زایمان کردید! مادر شدن چقدر هیجان انگیز و قشنگ است و من در این مطلب مواردی را با شما در میان می گذارم که بیشتر مردم به مادران جدید نمی گویند.

این نکات برای ترساندن شما نیست، بلکه برای این است که به شما اجازه دهد به واقعیت مادر بودن دست پیدا کنید. من دوست شما هستم و اینجا هستم تا شما را در سفر مادرانه به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنم.

1. احساس گناه می کنید

یکی از مهم ترین چیزهایی که مادران دیگر به مادران جدید نمی گویند این است که شما احساس گناه می کنید. شما احساس خواهید کرد که به اندازه کافی مادر خوبی نیستید. اینکه دارید کارها را اشتباه انجام می دهید و هرگز نمی توانید مامان خوبی باشید. احساس گناه واقعی است و می تواند کنترل شما و زندگی شما را به شیوه ای منفی در دست بگیرد.

اگر می خواهید زندگی مادری شادتری داشته باشید، یا اگر می خواهید در تصمیماتی که به عنوان مادر می گیرید احساس و اطمینان بیشتری داشته باشید، بسیار مهم که بر این احساس گناه غلبه کنید. این کار به شما کمک می کند احساس گناه مادرانه را از زندگی خود حذف کنید:

  • یاد بگیرید چگونه ذهنیت و اهمیت آن را تغییر دهید
  • چه کسانی در ایجاد گناه مادر نقش دارند و چگونه آن را از بین ببریم و یا کنار بگذاریم؟
  • علت اینکه فکر میکنید مادر بدی هستید را پیدا کنید و سعی کنید بر آن غلبه کنید.
  • شما تنها نیستید و مدام فکر می کنید که مامان های دیگر چه می گویند! بر این حس غلبه کنید.
  • یاد بگیرید چگونه افکار منفی خود را رها کنید و بیشتر!

این دوره ای است که هر مادری به آن نیاز دارد.

2-احساس تنهایی رایج است

مادر بودن سخت است و این حقیقت واقعی است. چرا؟ زیرا همه چیز برای شما جدید است.

زندگی با یک نوزاد سخت و طاقت فرسا است و اکنون حتی نمی توانید کارهایی را که قبلا انجام می دادید انجام دهید. دوستان شما مثل قبل به دیدن شما نمی آیند و به نظر می رسد دیگران برنامه های سرگرم کننده ای دارند، در حالی که با یک نوزاد در خانه گیر کرده اید. ما همه آن را می دانیم، تنها بودن یا احساس تنهایی در مادری امری رایج است.

نوزاد

3. نگرانی مادر طبیعی است

وقتی مادر می شوید متوجه می شوید که به معنای واقعی کلمه نگران همه چیز خواهید بود.

از نخوردن کودک شما تا نخوابیدن، آیا رشد کودک شما در محدوده طبیعی است، اگر کودک شما بیمار باشد چه می شود؟ منظورم این است که ما به عنوان مادر نگران چیزهای زیادی هستیم که غیر واقعی است. در مورد آن فکر کنید، شما از یک انسان دیگر مراقبت می کنید، این بسیار کار سنگین و مهمی است! بنابراین نگرانی شما نیز کاملا عادی و طبیعی است.

شرکت در دوره های آموزشی و مشاوره به شما کمک می کند تا ترس و نگرانی خود را در مورد مراقبت از نوزاد کاهش دهید. همه چیز را در مورد مراقبت از نوزاد به شما می آموزد، از تعویض پوشک، آروغ زدن، شیرخشک گرفته تا شیردهی تا زمانی که کودک شما مریض می شود و موارد دیگر! شما تنها نیستید مشاوران همیشه در کنار شما هستند.

4. مادر بودن سخت است

تازه مادر شدن سخت است! فکر میکنید زندگی شما از بین رفته است؟ من احساس می کنم بچه دار شدن زندگی شما را به سمت بهتر شدن تغییر می دهد. بچه داشتن نعمت زیبایی است و شما واقعاً معنای عشق را درک می کنید. ولی این واقعیت را که بزرگ کردن کودک سخت است تغییر نمی دهد. این واقعیت را تغییر نمی دهد که شما فرزند خود را تا حد مرگ دوست دارید و اشکالی ندارد که بگویید چه احساسی دارید.

5. شما سبک فرزندپروری خود را دارید

یک چیز قطعی است که شما سبک فرزندپروری خود را در طول مسیر توسعه خواهید داد.

شما می خواهید یاد بگیرید که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست. چه چیزی برای کودک شما مفید است و چه چیزی مناسب نیست. بنابراین، لطفاً از اینکه کارهایی متفاوت از سایر مادران انجام می دهید، احساس گناه نکنید. زیبایی آن همین است. اینکه می‌توانید به شیوه‌ای متفاوت از دیگر والدین خود و کودکتان را تربیت کنید و همچنان از شیوه فرزندپروری مادران دیگر نیز قدردانی کنید. همه ما می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم!

6. احترام در روابط شما متقابل است

بدانید که شما و همسرتان در حال یادگیری پدر و مادر شدن هستید. هر دوی شما متوجه خواهید شد که سبک های فرزندپروری متفاوتی دارید و بنابراین هر دو باید به یکدیگر احترام بگذارید و با یکدیگر سازش کنید یا در مورد پدر و مادر بودن به توافق برسید. به یاد داشته باشید که اکنون بیشتر از همیشه باید به یکدیگر احترام بگذارید و به یکدیگر عشق بورزید!

7.کم خوابی را تجربه خواهید کرد

تا وقتی مامان نشوید نمیفهمید که خواب شب چقدر لذت بخش است. محرومیت از خواب به عنوان یک مادر، مسئله ای است که همه مادران آن را تجربه کرده اند. وقتی خیلی خسته هستید و نیاز به استراحت دارید، مراقبت از کودکتان بسیار سخت می شود. پس کمی استراحت کنید، هر زمان که می توانید بخوابید و از درخواست کمک دریغ نکنید.

نوزاد

8. شما نیاز به استراحت دارید

هیچ اشکالی ندارد که به عنوان یک مادر به استراحت نیاز داشته باشید. شما به آن نیاز دارید و لیاقتش را دارید.

زندگی با یک کودک تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد می کند و شما دیگر همان فرد قدیم نیستید و نیاز به تغییراتی دارید. اشکالی ندارد که از هرج و مرج استراحت کنید. در یک شب بیرون بروید، قدم بزنید و از طبیعت لذت ببرید. سعی کنید برای خودتان نیز زمان کافی داشته باشید.

9. اشکالی ندارد اگر گاهی اوقات خوب نباشید

می دانید که خوب نبودن اشکالی ندارد؟ اشکالی ندارد که احساسات متفاوتی داشته باشید؟ گاهی اوقات دیگران ممکن است به شما این احساس را بدهند که باید تک تک ثانیه های مادر بودن را دوست داشته باشید و این اصلا واقع بینانه نیست. اشکالی ندارد هر ثانیه از مادر بودن لذت نبرید. این طبیعی است که سختی مادرشدن گاهی اوقات آزار دهنده باشد.

10. کار شما خوب است

من می خواهم به شما بگویم که کار شما خوب است. وقتی تازه مادر می شوید، بسیاری از مردم این را به شما نمی گویند. در عوض، بیشتر آنها فقط به شما توصیه می کنند که چه کارهایی را باید انجام دهید یا نباید انجام دهید. بنابراین من اینجا هستم تا به شما بگویم که کار شما خوب است.

اکنون می توانید نفس راحتی بکشید، همانطور که می بینید مادر بودن آنطوری نیست که آن را در شبکه های اجتماعی به تصویر می کشند! زمان های خوب و بدی دارد. اشکالی ندارد که خودتان باشید، احساس کنید چه می خواهید و چه چیزی نیاز دارید. اشکالی ندارد که حقیقت مامان بودن را یاد بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha