:رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، میزان آلاینده الیاف آزبست در هوای برخی مناطق تهران را تا چند برابر حد استاندارد خواند و بر لزوم قطع كامل واردات غیرمجاز لنت‌های ترمز آزبست‌دار تاكید كرد.

سلامت نیوز :رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، میزان آلاینده الیاف آزبست در هوای برخی مناطق تهران را تا چند برابر حد استاندارد خواند و بر لزوم قطع كامل واردات غیرمجاز لنت‌های ترمز آزبست‌دار تاكید كرد.

دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با  ایسنا، در پاسخ به برخی اظهار نظرها مبنی بر افزایش میزان آزبست هوای برخی مناطق تهران، گفت: آزبست هوای تهران جدید اندازه‌گیری نشده و تقریبا اواخر سال گذشته مطالعه‌ای در این زمینه انجام و میزان الیاف آزبست در هوای تهران شمارش شد.

وی افزود: بر اساس مطالعه اواخر سال گذشته در برخی از میادین شهر تهران از جمله میادین انقلاب و بهمن و برخی از میادین پرتردد به ویژه مسیرهایی كه كامیون‌ها و خودروهای سنگین تردد بیشتری دارند میزان آزبست تا چند برابر هوای پاك مناطق دیگر كشور مشاهده شده است.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، در این باره ادامه داد: در این زمینه با وزارت بازرگانی و وزارت صنایع مكاتبات لازم انجام شده است. به این ترتیب كه وزارت بازرگانی واردات لنت‌های ترمز دارای آزبست را محدود كند و وزارت صنایع نیز جایگزینی‌های لازم در این زمینه را انجام دهد.


وی افزود: هر چند در حال حاضر عدم استفاده از لنت‌های ترمز دارای آزبست در خودروهای سبك انجام شده اما متاسفانه واردات غیرمجاز لنت‌های آزبست دار به طور كامل قطع نشده و به صورت قاچاق وارد می‌شود و از آنجایی كه قیمت پایین‌تری دارند مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند. در مجموع وزارت بهداشت پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا علاوه بر انجام جایگزینی مناسب در مورد آلاینده‌های آزبست در صنعت، از واردات غیرمجاز لنت‌های ترمز دارای آزبست‌ نیز از طرق قانونی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha