پسر جوان که با انگیزه سرقت وارد خانه مردی سالخورده شده بود هنگامی که نتوانست کلید گاوصندوق خانه پیرمرد را به‌دست بیاورد او را به قتل رساند. تازه‌ترین اعترافات متهم نشان می‌دهد او حتی چند روز پس از قتل هم به محل وقوع جنایت برگشته و بخش‌های دیگری از اموال مقتول را سرقت کرده است.به گزارش همشهری، 14خرداد‌ سال93 مردی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد پدرش به طرز عجیبی مفقود شده است.

بازگشت قاتل به صحنه جنایت، او را گرفتار کرد

سلامت نیوز:پسر جوان که با انگیزه سرقت وارد خانه مردی سالخورده شده بود هنگامی که نتوانست کلید گاوصندوق خانه پیرمرد را به‌دست بیاورد او را به قتل رساند. تازه‌ترین اعترافات متهم نشان می‌دهد او حتی چند روز پس از قتل هم به محل وقوع جنایت برگشته و بخش‌های دیگری از اموال مقتول را سرقت کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ، 14خرداد‌ سال93 مردی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد پدرش به طرز عجیبی مفقود شده است. او گفت: پدرم به‌تنهایی در خانه‌اش واقع در شمال تهران زندگی می‌کند و گاهی پرستار خانگی‌اش به او سر می‌زند. چند روز است که درِ خانه پدرم بسته است و هیچ‌کس از او خبر ندارد. مأموران با کمک آتش‌نشانان در خانه مرد سالخورده را باز کردند و با جسد او روبه‌رو شدند. شیر گاز خانه باز بود و به‌نظر می‌رسید او به‌دلیل گازگرفتگی جانش را از دست داده است اما شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌داد 2گوشی تلفن همراه متوفی و یکی از کارت‌های عابربانک وی مفقود شده و بعد از مرگ مرد سالخورده از حساب بانکی او مبلغی پول برداشت شده است. از سویی معلوم شد متوفی به قتل رسیده و باز ماندن شیر گاز تلاشی برای صحنه‌سازی‌ است. در چنین شرایطی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات ویژه‌ای را برای روشن شدن پشت پرده این جنایت آغاز کردند.


شکسته شدن پلمب محل جنایت
محل وقوع جنایت با دستور بازپرس جنایی پلمب شد و تحقیقات در شاخه‌های مختلف در جریان بود. با وجود این خبر رسید که پلمب در خانه مقتول شکسته و به آنجا دستبرد زده شده است.

وقتی گروهی از مأموران به آنجا رفتند مشخص شد سارقان محتویات گاوصندوق مقتول را سرقت کرده‌اند و به نظر می‌رسید سارق کسی جز عامل جنایت نبوده است.

یک هفته پس از جنایت، زمانی که قاتل با کارت ملی جعلی به بانک رفته بود تا از حساب مقتول پول برداشت کند دستگیر شد و به جنایت اعتراف کرد. او گفت: مادرم از مدت‌ها قبل پرستار همسر مقتول بود و بعد از فوت همسر مقتول باز هم گاهی برای انجام کارهای خانه به آنجا می‌رفت. می‌دانستم مرد سالخورده پولدار است؛  به همین دلیل با همدستی یکی از دوستانم نقشه سرقت از خانه او را کشیدم اما در جریان سرقت او جانش را از دست داد. با دستگیری همدست پسر جوان، دیگر همه شواهد و مدارک علیه آنها بود. به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.


در دادگاه
روز گذشته در ابتدای جلسه محاکمه که در شعبه یازدهم، به ریاست قاضی مجید متین راسخ برگزار شد،  فرزندان مقتول خواستار قصاص قاتل پدرشان شدند. پسر مقتول گفت: سارقان در جریان قتل پدرم از گاوصندوق او مقداری جواهرات، ۱۱میلیون تومان پول نقد همراه با ۶۰۰دلار و چند کارت عابربانک سرقت کرده‌اند و حالا باید مجازات شوند.

در ادامه رئیس دادگاه اتهام قتل عمدی را به متهم ردیف اول تفهیم کرد و از او خواست به دفاع از خود بپردازد. او گفت: چون مادرم پرستار خانگی همسر مقتول بود، مقتول من را می‌شناخت.

شب حادثه همراه با همدستم به خانه او رفتیم. ما آن شب مواد‌مخدر مصرف کرده بودیم. چنددقیقه‌ای با او صحبت کردیم و او از ما پذیرایی کرد. در ادامه به او گفتم کلید گاوصندوقش را بدهد ولی او گفت این کار را نمی‌کند. هرچه او را تهدید کردم فایده‌ای نداشت و مجبور شدم دست و پا و دهانش را با چسب ببندم.  متهم در ادامه گفت: پس از سرقت چند روزی از پیرمرد بی‌خبر بودم تا اینکه دوباره به خانه او رفتم و دیدم که فوت شده است. من هم یک کیف سامسونت از آنجا برداشتم و شیر گاز را باز گذاشتم و از آنجا فرار کردم. می‌خواستم با این کار صحنه‌سازی‌ و وانمود کنم که پیرمرد به‌دلیل گازگرفتگی جانش را از دست داده است.

متهم درباره اتهام فک پلمب خانه مقتول نیز گفت: من این کار را نکردم. چون کلید داشتم و با آن در را باز کردم و وارد شدم. من هیچ دستبردی به گاوصندوق او نزدم و فقط یک کیف سامسونت برداشتم. داخل آن پول زیادی نبود. به همین دلیل کارت ملی جعلی درست کردم تا بتوانم از حساب بانکی‌اش پول بردارم و همین طمعم باعث دستگیری‌ام شد.

دومین متهم نیز در دفاع از خودش گفت: من و 2نفر دیگر از دوستانم مقابل خانه مقتول بودیم و قبل از حادثه فرار کردیم. من هیچ آسیبی به مقتول نزدم و هیچ‌یک از اموال سرقتی او هم به من نرسیده است. من بی‌گناهم و بی‌دلیل گرفتار شده‌ام.

با پایان دفاعیات متهمان و وکلای مدافع‌شان، ختم جلسه اعلام شد و قرار است هیأت قضایی به‌زودی در این‌باره تصمیم‌گیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha