دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 252615

کلیه ها اندام مهمی هستند که تقویت و بهبود عملکرد آنها اهمیت زیادی دارد، در این مطلب به چند سبزی مهم که به بهبود عملکرد کلیه ها کمک می کنند اشاره می شود.

تقویت کلیه ها با این سبزیجات

سلامت نیوز: کلیه ها اندام مهمی هستند که تقویت و بهبود عملکرد آنها اهمیت زیادی دارد، در این مطلب به چند سبزی مهم که به بهبود عملکرد کلیه ها کمک می کنند اشاره می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، رژیم غذایی شما بیشترین قدرت را برای تاثیر و بهبود بدن دارد. کلیه های شما اندامی حیاتی هستند که عملکرد آن بر روی کیفیت زندگی تاثیر می گذارد. غذایی که می خورید باید حاوی مواد مغذی باشد که قدرت بهبود عملکرد کلیه را داشته باشد، به ویژه سبزیجات.

سلامت جسمی از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل به دست می آید. اجتناب از چربی ها، غذاهای فرآوری شده و مصرف بیش از حد برخی موارد، مانند نمک و قند، اولین گام هایی هستند که می توانید در مراقبت از کلیه ها انجام دهید.

اگر به دنبال تغییری در رژیم غذایی خود هستید که بتواند تغییرات مثبت برای سلامت داشته باشد، متخصصان تغذیه و پزشکان غذاهایی را توصیه می کنند که قدرت پاکسازی، محافظت و بهبود عملکرد کلیه ها را داشته باشند. در ادامه سبزیجاتی را معرفی می کنیم که می توانند اندام داخلی را تحریک کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

مارچوبه

تنها عارضه ای که مارچوبه ممکن است داشته باشد، بوی شدیدی است که بعد از خوردن آن در ادرار خود احساس می کنید. وجود آسپاراژین در مارچوبه منجر به بروز بوی شدید ادرار می شود که باعث پاکسازی کلیه ها نیز می شود. برای اینکه از قدرت و سلامت کلیه های خود مطمئن شوید، بهتر است مارچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

با مصرف مارچوبه ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وارد بدن می شود. به علاوه مارچوبه فاقد چربی و سرشار از پروتئین گیاهی است. مارچوبه منبعی قدرتمند از آنتی اکسیدان، سرشار از ویتامین C و فیبر است. به علاوه این سبزی بسیار خوش طعم است.


فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، به همین دلیل دوست کلیه محسوب می شود. به علاوه فلفل دلمه قرمز حاوی لیکوپین، ویتامین A، C، B6، فولیک اسید و فیبر است.


کلم

در مبارزه با رادیکال های آزاد کلم یک عامل قدرتمند محسوب می شود، مانند کلم بروکلی، که نه تنها طعم خوبی دارند، بلکه سرشار از فیتوکمیکال های مختلف هستند. از آنجایی که کلم فاقد پتاسیم است، مزیت های زیادی برای کبد و کلیه ها دارد. به علاوه کلم سرشار از ویتامین K و C، ویتامین B6، فولیک اسید و فیبر است که این سبزی را به یک ماده مغذی و ارزشمند تبدیل کرده است.

گل کلم

گل کلم نیز مواد مغذی شبیه به کلم دارد و مزیت های زیادی برای کلیه ها دارد. می توانید از گل کلم در سالادهای خود استفاده کنید. گل کلم سرشار از ویتامین C و فیبر است و طعم خوشایندی نیز دارد. فولیک اسید و فیبر موجود در گل کلم به تقویت و پاکسازی کلیه ها کمک می کند. به علاوه به کبد کمک می کند تا سموم یافت شده در بدن را خنثی کند. بنابراین توصیه می شود گل کلم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


سیر

سیر یک داروی طبیعی و قدیمی شناخته شده است که می تواند التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه می کند، بد را پاکسازی می کند، کلسترول را کاهش می دهد و یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود. به علاوه سیر حاوی مقدار مناسبی آنتی اکسیدان و ضد انعقاد است.

لازم نیست نگران چگونگی پخت ان باشید، جوشاندن سیر خواص آن را از بین نمی برد. سیر را می توان در پخت انواع غذاها استفاده کرد، بنابراین بهتر است مصرف سیر را در غذاهای خود افزایش دهید.


پیاز

اگر به دنبال ماده ای هستید که بدون بدمزه کردن غذا بتواند به پاکسازی بدن کمک کند، می توانید از پیاز استفاده کنید. پیاز سرشار از فلاونوئیدهایی مانند کورستین quercetin است که به بدن کمک می کند سموم و مواد شیمیایی وارد شده و به بدن و همچنین آنهایی که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند را از بین ببرد، از جمله چربی.

پیاز به پاکسازی رگ ها و بهبود گردش خون کمک می کند، به علاوه پیاز دارای خواص ضد التهابی است. خوشبختانه پیاز را می توان در بیشتر غذاها مورد استفاده قرار داد. پیاز پتاسیم کمی دارد و به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

اگر به فکر تغییر مثبت در رژیم غذایی خود و همچنین بهبود عملکرد کلیه ها هستید، حتما سبزیجات معرفی شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha