سلامت نیوز :رئیس مركز تحقیقات چشم رسول ‌اكرم(ص) گفت: استعمال سیگار، مصرف چربی، نمك و بی‌تحركی، احتمال انسداد عروق شبكیه چشم را افزایش می‌دهد.

مهدی مدرس‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انسداد عروق شبكیه چشم پدیده‌ای است كه با بالا رفتن سن موجب سخت‌ شدن سرخرگ‌های چشم می‌شود؛ علاوه بر بالا رفتن سن، استفاده از چربی زیاد موجب می‌شود كه چربی در دیواره رگ‌ها نفوذ كند كه در نهایت منجر به سخت و ناصاف شدن سطح عروق می‌شود.

وی گفت: اگر گرفتگی عروق در رگ‌های مغز به وجود آید، منجر به سكته مغزی خواهد شد ضمن اینكه گرفتگی عروق قلب، سكته قلبی را به دنبال خواهد داشت؛ بروز این پدیده در چشم منجر به انسداد عروق چشم، ورم پرده و خونریزی شبكیه چشم می‌شود كه در نهایت دید بیمار را كم ‌می‌كند.

رئیس مركز تحقیقات چشم رسول‌ اكرم(ص) با بیان اینكه افزایش سن و ساختمان ژنتیك در بروز بیماری‌های چشم مؤثر است، افزود: علاوه بر این موارد، تغذیه و نحوه زندگی نیز در بروز بیماری‌های چشم مؤثر است؛ مصرف چربی، نمك و بی‌تحركی چاقی را افزایش می‌دهد كه در نتیجه این مسئله احتمال انسداد عروق شبكیه چشم را تشدید می‌كند.

مدرس‌زاده، استعمال سیگار را یكی دیگر از عوامل انسداد عروق شبكیه چشم دانست و خاطرنشان كرد: سیگار، تخریب رگ‌ها را تشدید می‌كند همچنین توصیه می‌شود غذاهای گیاهی بیشتر مصرف شود چرا كه این كار خطر انسداد عروق شبكیه چشم را كاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha