مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۱۵۰۰میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی به حوزه درمان تا ۱۸ روز آینده خبر داد.

پرداخت ۱۵۰۰میلیارد از بدهی تامین اجتماعی به حوزه درمان

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۱۵۰۰میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی به حوزه درمان تا ۱۸ روز آینده خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت،سیدتقی نوربخش  در مورد نحوه پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به بخش درمان کشور، گفت: قرار بر این شده است تا تامین نقدینگی حوزه دارو و مراکز درمانی از طریق اقداماتی که در بنگاه‌های سازمان تامین اجتماعی انجام می‌دهیم، صورت بگیرد و به این روش بخشی از بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: ما در سازمان تامین اجتماعی تا 18 روز آینده مبلغ 1500 میلیارد تومان به عنوان بدهی به حوزه درمان پرداخت خواهیم کرد و توسط منابع پیش‌بینی شده این بخش را تجهیز مالی خواهیم کرد.

نوربخش در رابطه با ارائه پیشنهاد پرداخت مابه التفاوت ارز آزاد به بیمه‌ها برای رفع مشکل تامین منابع لازم به منظور تهیه دارو و تجهیزات مورد نیاز کشور، تصریح کرد: دو مشکل در مورد اجرای این روش وجود دارد اعم از گردش خزانه و وضعیت افرادی که تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارند، چرا که اگر این مبلغ در اختیار بیمه‌ها قرار بگیرد، نمی‌توانند از یارانه دارو استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، یادآورشد: اگر برای رفع این دو مشکل راه‌حلی پیدا شود و افرادی هم که تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارند، حمایت شوند، قطعا می‌تواند روش مناسبی برای در دسترس قرار دادن یارانه دارو به افراد ذیحق باشد.

گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با متولیان حوزه سلامت که سه شنبه گذشته صورت گرفت بر ضرورت پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان مهرماه سال جاری تاکید کرد./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha