كارشناس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس وزارت بهداشت گفت: شایع ترین بیماری پوستی ناشی از تماس پوست دست با مواد شوینده و آب به مدت زیاد به ویژه در روزهای پایانی سال، اگزما است.

 سلامت نیوز :كارشناس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس وزارت بهداشت گفت: شایع ترین بیماری پوستی ناشی از تماس پوست دست با مواد شوینده و آب به مدت زیاد به ویژه در روزهای پایانی سال، اگزما است.
 
به گزارش آرزو دهقانی افزود: علایم بیماری اگزما اغلب در كف دست و روی نوك انگشتان ظاهر شده و ضایعه ای به شكل پیش بند تشكیل می شود كه به اگزمای پیش بندی معروف است.
به گفته كارشناس اداره پیشگیری از حوادث، كار زیاد دست با آب و مرطوب بودن آن به مدت طولانی منجر به بیماری های قارچی پوست می شود و در صورت درمان نشدن به موقع این نوع بیماری، پوست ملتهب شده و ترك می خورد.
وی ادامه داد: در روزهای پایانی هر سال، مواردی از مسمومیت با مواد شوینده به علت استفاده‌ نادرست از برخی فرآورده‌ های پاك‌ كننده‌ خانگی، گزارش می شود كه بیشترین مورد مربوط به مشكلات پوستی و مخاطی است.
كارشناس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس وزارت بهداشت، اظهار داشت:‌ مواد شوینده به علت خاصیت سوزانندگی خفیفی كه دارد، در تماس طولانی با سطح پوست، آن را تحریك كرده و حتی ممكن است منجر به زخم و بیماری های پوستی شود.
دهقانی افزود: بیماری های پوستی با علایمی مانند خارش، قرمزی و خشكی پوست و تاول های ریز همراه است.
دهقانی ، استفاده از دستكش برای نظافت را ضروری دانست و خاطرنشان كرد: یكی دیگر از عوارض استفاده مكرر از سفید كننده ها، از بین رفتن چربی پوست در آن ناحیه و در نتیجه خارش، سوزش، زخم، ترشحات آبكی و چركی خواهد بود كه در این حالت برای پیشگیری از بدتر شدن اختلالات پوستی و كاهش خشكی پوست، استفاده از كرم های حاوی اوره، گلیسیرین و وازلین توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha