شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 254094

شستشوی روزانه و هر روزه موها خیلی زیاد است. باید به پوست سرتان فرصت رسیدن به تعادل و عملکرد بهتر را بدهید. بهتر است هر 2 تا 3 روز یک بار از شامپو استفاده کنید.

فواید متوقف کردن شستشوی هر روزه موها

سلامت نیوز: شستشوی روزانه و هر روزه موها خیلی زیاد است. باید به پوست سرتان فرصت رسیدن به تعادل و عملکرد بهتر را بدهید. بهتر است هر 2 تا 3 روز یک بار از شامپو استفاده کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، قبلا معمولا هر روز صبح خانم ها با شامپو موهایشان را شسته و آبکشی می کردند. ولی امروزه blowout bars (آرایشگاه ها) و شامپوهای خشک dry shampoos خیلی پرطرفدار شده اند و فاصله بین شستشوی موهای خانم ها طولانی تر و طولانی تر می شود.

البته آرایشگرها  و رنگ کارهای مو سال هاست که درباره فواید کمتر استفاده کردن از شامپو صحبت می کنند. به گفته الی کینی Elle Kinney، آرایشگر سالن لیویان Livian Salon در نیویورک، " شستشوی روزانه خیلی زیاد است. باید به پوست سرتان فرصت رسیدن به تعادل و عملکرد بهتر را بدهید. بهتر است هر 2 تا 3 روز یک بار از شامپو استفاده کنید ولی اگر در این فاصله موهای تان اصلا چرب به نظر نمی رسد حتی می توانید فاصله بیشتری به شستشویش بدهید."
اتفاقاتی که بعد از کم کردن میزان دفعات شستشوی موهای تان تجربه خواهید کرد:

1. موهای شما خشک نمی شود

پوست سر ما به صورت طبیعی سبوم sebum ( روغن ) ترشح می کند که به تنهایی می تواند موها را هیدراته (آب رسانی) کند. ولی شستن روزانه موها این ترکیب را از بین می برد. یه گفته کینی، "در مورد یک ماسک فوق العاده مو صحبت می کنیم. این سبوم به اندازه هر محصول مراقبتی مو که خریداری می کنید برای ابریشمی و براق ماندن موهایتان اهمیت دارد."

2. موهای شما شفاف تر و براق تر خواهد شد

شما می توانید به خاطر وجود روغن بیشتر روی موهای تان شکرگزار باشید. به گفته کینی،" مسلما با زمان دادن به چرب شدن موها با روغن طبیعی پوست سر، موهایی درخشان تر خواهید داشت. و با استفاده از برس کشیدن روی موها می توانید این روغن را از ریشه به سمت نوک موها هدایت کنید. "

3. فر موهای شما نرم تر و نمایان تر خواهد شد

به گفته کینی، "موهای فردار خشک تر هستند چون رسیدن روغن از پوست سر به انتهای این موها سخت تر است. نشستن روزانه موها به موهایتان اجازه می دهد تغذیه شده و فرهای نرم تر و براق تری داشته باشید. می توانید با ماساژ پوست سر به حرکت روغن روی موها کمک کنید و سپس با شانه کشیدن این روغن را به نوک موها برسانید.

4. رنگ موی شما بهتر به نظر رسیده و مدت طولانی تری باقی می ماند

هیچ چیز نگران کننده تر از استفاده روزانه از شامپو برای کسی که مویتان را رنگ می کنید نیست. به گفته ویل فرانسیس Will Francis، طراح رنگ موی سالن Sally Hershberger Downtown در نیویورک، رنگ مو مثل لباس است هر چه بیشتر بشوریدشان بیشتر فرسوده شده و زودتر از بین می روند. برای موها هم همین طور است. هر چه کمتر بشوریدشان طراوت بیشتری خواهند داشت.

به گفته فرانسیس، " در واقع مجرم اصلی آب است. حتی اگر موهایتان را با شامپو نشویید، آب به تنهایی رنگ مویتان را خواهد برد. بنابراین بهتر است چند روزی بین شستشوی موهایتان فاصله بیندازید. هنگام شستشو از فرمول های بدون سولفات sulfate-free و آب با دمای کم استفاده کنید به خصوص برای موهای رنگ شده. استفاده از آب ولرم یا سرد جلوی کم شدن رنگ موها را می گیرد. آب داغ می تواند باعث باز شدن کوتیکول cuticle و از بین رفتن رنگ روی مو شود."

5. آرایش مو شما برای مدت بیشتری دوام خواهد داشت

هر چه بیشتر از زمان آرایش مویتان (صاف کردن یا مدل دادن به مو) تا شامپو زدن فاصله بدهید، هزینه ای که در سالن کرده اید یا زمانی که در خانه صرف کرده اید دوام بیشتری خواهد داشت. برای حفظ بهتر مدل یا آرایش مویتان در مدت زمان طولانی تر از آرایشگر خود بخواهید حداقل محصولات آرایشی را روی موهایتان استفاده کند و به طور کامل از استفاده از روغن اجتناب کنید. روز بعد کمی شامپوی خشک مثل John Frieda Luxurious روی ریشه موها بکشید تا روغن تولید شده روی پوست سر را جذب کند. ( روزهای بعد هم همین کار را انجام دهید ) روز آخر قبل از شامپو زدن موهایتان را دم اسبی ببندید و دوباره فرم دهید.

و اما در مورد مشکلاتی که ممکن است با قطع شستشوی روزانه موهایتان با آنها مواجه شوید:

6. ممکن است شوره سر را تشدید کند

به گفته دکتر آنی چیو Annie Chiu، متخصص پوست در کالیفرنیا، ممکن است این حرف متناقض به نظر برسد ولی روغن اضافی می تواند باعث تشدید خارش و شوره سر شود.

7. ممکن است برخی محصولات آرایشی روی سرتان جمع شوند

وقتی از محصولات حالت دهنده به مقدار زیاد استفاده می کنید اگر به طور مرتب موهایتان را شستشو ندهید، ممکن است روی پوست سرتان باقی بمانند. که می تواند منجر به باقی مانده های قابل مشاهده باشد. حتی اگر چند روز بیشتر بین شامپو زدنتان فاصله بیندازید ممکن است شاهد التهاب فولیکول های follicles مو باشید. به گفته چیو، "مثل این است که روی پوست سر جوش بزند و احساس ناراحتی روی این ناحیه داشته باشید."

برای خلاص شدن از اضافه این محصولات، لورین کایرنس Lorean Cairns طراح مو در نیویورک و بنیانگذار سالن Fox and Jane پیشنهاد می دهد موهایتان را ماهی یک بار با یک شامپوی درخشان کننده ملایم gentle clarifying shampoo بشویید. شامپو درخشان کننده بهترین روش برای خلاص شدن از شر تجمع مواد آرایشی روی موهاست، فقط مراقب باشید که از این نوع شامپو زیاد استفاده نکنید چون باعث خشکی موها می شوند.

8. و بله ممکن است موهای شما چرب به نظر برسند

با وجود همه این مزایا، روغن های طبیعی می توانند باعث چرب شدن موها شوند به خصوص برای افرادی که موهایی نرم دارند. به گفته کارینز، " اتفاقی که با نشستن موها برای هر شخصی رخ می دهد به نوع موهایش بستگی دارد و در برخی افراد ممکن است باعث چرب و صاف شدن موها شود." خبر خوب این است که نوع موی شما هر چه باشد با این روش بهتر خواهد شد. "

وقتی موها و سرتان را از چربی رویش پاک می کنید، پوست سرتان چربی بیشتری تولید می کند ولی در طول زمان این تولید چربی کمتر خواهد شد. تحمل چند هفته اول ممکن است برایتان سخت باشد ولی پوست سرتان خودش را با این روش هماهنگ خواهد کرد چون در حال تمرین است. چربی روی موها را می توانید با دم اسبی بستن یا بالای سر بستن موها کنترل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha