یک روانشناس بالینی در خصوص راهکارهای کاهش استرس دانش آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید توضیح داد.

چگونه اضطراب دانش‌آموزان را کاهش دهیم؟

سلامت نیوز:یک روانشناس بالینی در خصوص راهکارهای کاهش استرس دانش آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،عزیزاله اسماعیلی روانشناس بالینی در مورد نحوه برخورد با کودکانی که در آغاز سال تحصیلی دچار ترس و استرس شدید می‌شوند، اظهار کرد: اصولاً هر تغییر محیطی برای افراد استرس و نگرانی ایجاد می‌کند.

وی افزود: دلایل مختلفی از جمله جدایی از خانواده، تغییر محیط و ورود به محیط جدید می‌تواند برای کودکانی که از قدرت سازگاری پایینی نسبت به سایر همسالان خود برخوردارند نگران‌کننده باشد.

این روانشناس بالینی ادامه داد: دانش‌آموزان در خانواده‌هایی که فرزندان خود را بیش‌ از اندازه وابسته به خود تربیت می‌کنند بیشتر دچار ترس از انطباق و سازگاری با مدرسه هستند، درحالی که کودکانی که قبلاً محیط‌های اجتماعی را تجربه کرده‌اند کمتر دچار چنین ترس‌هایی می‌شوند.

اسماعیلی در مورد راهکارهای کاهش استرس‌ دانش‌آموزان گفت: در ابتدا مدارس باید فضایی شبیه به فضای خانه را برای دانش‌آموزان ایجاد کنند و معلمان ابتدایی نیز باید فضای کلاس را از حالت رسمی خود خارج کنند و به سمت فضای صمیمی و شبیه به خانه نزدیک‌تر کنند تا روابط صمیمی بین معلم و دانش آموز ایجاد شود.

به گفته این روانشناس، خانواده‌ها نقش مهمی در آماده‌سازی فرزندان خود برای تطبیق با محیط مدرسه دارند به طوری که از چند ماه قبل باید فرزند خود را از لحاظ روحی آماده ورود به محیط جدید دارای نظم و انضباط کنند.

وی افزود: مدرسه قبل از اینکه پایگاهی برای یادگیری و علم آموزی باشد باید فضایی برای تغییر نگرش دانش‌آموزان نسبت به زندگی، دنیا، علم و دانش باشد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha