مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پرداخت معوقات داروخانه‌ها در گذشته ١١ ماهه بود که اکنون تقریبا به روز شده است؛ با این وجود شرایط راضی کننده نیست زیرا هنوز بدهی وجود دارد.

پرداخت مطالبات داروخانه ها به روز شد

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پرداخت معوقات داروخانه‌ها در گذشته ١١ ماهه بود که اکنون تقریبا به روز شده است؛ با این وجود شرایط راضی کننده نیست زیرا هنوز بدهی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز، طاهر موهبتی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ١٠ هزار داروخانه به طور مستقیم با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند که مطالبات آنان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: پرداخت مطالبات دارویی همیشه از اولویت‌های سازمان بوده و تلاش می‌کنیم مشکلی در پوشش حمایتی از داروها صورت نگیرد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه هنوز سه ماه از معوقات دانشگاه‌های علوم پزشکی و پنج تا 6 ماه از معوقات بخش خصوصی در سال ٩٦ پرداخت نشده است، بیان کرد: از نظر ما حتی یک روز بدهی هم خوب نیست، اما باید توجه داشت زمانی که سازمان را تحویل گرفتیم با ١٤ ماه بدهی به بخش دانشگاهی و ١٢ ماه بدهی به بخش خصوصی روبه‌رو بودیم و اکنون بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی به سه ماه و بخش خصوصی به ٦ ماه رسیده است.
موهبتی با بیان اینکه وقتی شرایط اقتصادی سخت می‌شود، بدهی‌ها مشکل سازتر خواهد بود، اظهار داشت: تلاش ما این بود که پرداخت‌ها منظم‌تر شود و بین بیستم تا بیست و هفتم هر ماه پرداخت داشته باشیم که از ابتدای سال به بخش دولتی و خصوصی و داروخانه‌ها پرداختی داشتیم و به این قول پایبند بودیم؛ ولی اینکه بگوییم راضی هستیم، حتما این‌طور نیست و سازمان بیمه سلامت به دنبال پرداخت بدهی‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه بیمه همگانی سلامت کماکان ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: در حال حاضر حدود 85 درصد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و خبرهایی که در برخی رسانه‌ها مبنی بر پایان بیمه رایگان مطرح می‌شود، به هیچ عنوان صحت ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha