یک متخصص زنان و زایمان با بیان این‌که رعایت رژیم غذایی نخستین شرط برای کنترل و درمان دیابت بارداری است، گفت: دیابت بارداری شایع‌ترین اختلال متابولیک دوران بارداری است.

رعایت رژیم غذایی نخستین شرط برای کنترل و درمان دیابت بارداری

سلامت نیوز:یک متخصص زنان و زایمان با بیان این‌که رعایت رژیم غذایی نخستین شرط برای کنترل و درمان دیابت بارداری است، گفت: دیابت بارداری شایع‌ترین اختلال متابولیک دوران بارداری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«مریم کوهی»، افزود: دیابت بارداری شایع‌ترین اختلال متابولیک دوران بارداری است که به‌علت درجات مختلف اختلال در تحقق گلوکز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دیابت بارداری پس از دوران بارداری از میان می‌رود، اما باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: دیابت به طرق مختلف برای بارداری زیان‌آور است و مادر و جنین را مستعد بروز عوارض جدی کرده و می‌تواند به زایمان زودرس منجر شود.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به این‌که با تحت نظر بودن می‌توان از عوارض دیابت بارداری برای مادر و جنین پیشگیری کرد، در ادامه خاطرنشان کرد: درمان دیابت بارداری شامل رژیم غذایی، ورزش، کنترل وزن و دارو بوده و زنان باردار باید تحت نظر پزشک متخصص باشند.

کوهی رژیم غذایی را نخستین گام در کنترل و درمان بیماران دچار دیابت بارداری دانست و گفت: تشنگی غیرعادی، خستگی، حالت تهوع، تاری دید و عفونت در پوست از علائم دیابت بارداری است.

وی ادامه داد: مصرف قند به تنهایی نمی‌تواند علت دیابت بارداری باشد، اما مصرف انواع شیرینی‌جات و نوشابه‌ها در دوران بارداری نوعی سم برای زنان است.

کوهی با تأکید بر این‌که در زمان بارداری مصرف کربوهیدرات‌ها از وعده صبحانه باید حذف یا محدود شود، یادآور شد: مصرف 3 گروه غذایی با سدیم زیاد نظیر سوسیس، کالباس، هر نوع ماده غذایی کنسرو شده و مواد غذایی چرب با کلسترول زیاد و انواع شیرینی‌جات و نوشابه‌ها در دوران بارداری مجاز نیست.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha