عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه محیط زیست توان نظارت بر حوزه شکار را ندارد، گفت: این سازمان از تجهیزات و ابزار لازم برای تخمین جمعیت حیات وحش در زیستگاه ها برخوردار نیست.

محیط زیست توان نظارت بر حوزه شکار را ندارد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه محیط زیست توان نظارت بر حوزه شکار را ندارد، گفت: این سازمان از تجهیزات و ابزار لازم برای تخمین جمعیت حیات وحش در زیستگاه ها برخوردار نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، علی بختیاری ، با انتقاد از اینکه محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از حیات وحش با صدور پروانه شکار شرایط و زمینه را برای قتل و عام حیوانات آماده کرده است، گفت: حیات وحش کشور حال و روز خوشی ندارد و شرایط اقلیمی کشور مناسب صدور مجوز شکار نیست.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست توان نظارت بر حوزه شکار را ندارد، افزود: ضعف نظارت محیط زیست بر تمامی حوزه‌های زیست محیطی به روشنی مشهود است.

صدور مجوز شکار به نوعی تبلیغ شکار است و زمینه را برای قتل و عام‌گونه های نادر جانوری آماده و مهیا می‌کند

وی با بیان اینکه صدور مجوز شکار به نوعی تبلیغ شکار است و زمینه را برای قتل و عام‌گونه های نادر جانوری آماده و مهیا می‌کند، ادامه داد: بی شک شکارچیان غیرمجاز با سوء استفاده از صدور مجوز شکار به شکار گونه‌های در معرض انقراض روی می‌آورند.

باید در صدور مجوز شکار و راه اندازی قرق‌های اختصاصی تجدیدنظر شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه محیط زیست باید در صدور مجوز شکار و راه اندازی قرق های اختصاصی تجدیدنظر کند، تصریح کرد: تغییر اقلیم، خشکسالی و شکارچیان غیرمجاز زمینه تهدید نسل حیات وحش را فراهم کرده و محیط زیست نباید با صدور مجوز شکار به این معضل دامن بزند.


صدور مجوز شکار در شرایط فعلی اقدام مناسبی نیست

بختیاری با یادآوری اینکه صدور مجوز شکار در شرایط فعلی اقدام مناسبی نیست، گفت: محیط زیست باید شفاف‌سازی کند که نسل کل و قوچ به چه میزان افزایش یافته که اقدام به راه اندازی قرق‌های اختصاصی و صدور مجوز شکار کرده است.

نبود تجهیزات و ابزار لازم برای تخمین جمعیت حیات وحش در زیستگاه ها/ فراکسیون محیط زیست توجه به بازنگری در قوانین صید و شکار را در دستور کار قرار دهد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه محیط زیست از امکانات، ابزار و تجهیزات لازم برای تخمین جمعیت حیات وحش در زیستگاه‌ها برخوردار نیست، افزود: اینکه گفته می شود صدور مجوز شکار برای حفاظت از زیستگاه‌ها است صحت ندارد زیرا اقدامات کارشناسی در مورد این موضوع صورت نگرفته است؛ نیاز است در قوانین صید و شکار بازنگری مناسب انجام شود و فراکسیون محیط زیست این موضوع را در دستور کار قرار دهد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha