سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در برخی مناطق جغرافیایی نگرش به مصرف مواد منفی نیست و ممکن است در جهیزیه عروس هم وسایل استعمال مواد مخدر وجود داشته باشد یا در محافل و مجالس شادی و عزا هم مصرف این مواد، متداول باشد.

وجود وسایل مصرف مواد در جهیزیه دختران برخی مناطق

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در برخی مناطق جغرافیایی نگرش به مصرف مواد منفی نیست و ممکن است در جهیزیه عروس هم وسایل استعمال مواد مخدر وجود داشته باشد یا در محافل و مجالس شادی و عزا هم مصرف این مواد، متداول باشد.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ، پرویز افشار افزود: اعتیاد حد و مرز نمی‌شناسد؛ برخی فکر می‌کنند مهندس، خلبان، دکتر، وزیر، روحانی، سردار، وکیل و سفیر درگیر اعتیاد نمی‌شود در حالی که فاصله بین اعتیاد و سلامت به باریکی تار مو است.
وی گفت: مشاهدات میدانی من از افراد معتاد چه در جامعه و چه در زندان زیاد است، اما ماجرایی که می‌خواهم برایتان تعریف کنم برای خودم مهم بود. بازگو کردن و تعریف مشاهدات میدانی هرچند تأثربرانگیز است گاهی ممکن است برای همه افراد حتی قابل باور هم نباشد اما مشاهده یک مهندس موتور جت معتاد در خرابه‌های حمام گنجعلی خان کرمان مرا بسیار متأثر کرد.


وی توضیح داد: اتفاق مربوط به سال 81-80 است. آن زمان برای مسئولان، برنامه مستند تهیه می‌کردیم. در جریان یک بازدید در کرمان، فرد معتادی را در خرابه‌های محدوده حمام گنجعلی خان دیدم. افشار اظهار داشت: این فرد با لهجه امریکایی با من انگلیسی صحبت کرد. او گفت مهندس مکانیک از دانشگاه فنی کرمان است و دوره تخصصی جت را در پایگاهی در امریکا گذرانده و متخصص موتور جت هواپیما در نیروی هوایی بوده است.
وی ادامه داد: این مهندس مکانیک و تکنیسین هواپیما به علت سوء مصرف مواد مخدر از نیروی هوایی اخراج شده بود و در خرابه‌های حمام گنجعلی خان کرمان مشغول تزریق بود. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از این مثال‌ها زیاد است. برخی افراد فکر می‌کنند تافته جدا بافته هستند و با بقیه فرق دارند اما پیامدهای مصرف مواد مخدر واقعیتی است که فرد موفقی را از اوج به نشیب و پایین‌ترین حد اجتماعی سُر می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha