سلامت نیوز : 2 روز پس از زمین لرزه قدرتمند و سونامی كه شمال شرق ژاپن را در هم كوبید و دست كم منجر به كشته شدن هزار نفر شد. میلیونها نفر در این كشور بدون آب آشامیدنی و برق هستند و فقط رشته فرنگی و برنج آنها را زنده نگه داشته است.

به گزارش فارس، اگر چه دولت تعداد سربازانی كه در امر امدادرسانی شركت دارند را به 100 هزار نفر افزایش داده است اما به نظر می‌رسد كه این حادثه سه‌گانه همه چیز را تحت تأثیر قرار داده باشد.

زلزله و سونامی روز جمعه به دو نیروگاه اتمی ساحلی ژاپن آسیب رساند و احتمال دارد كه دست كم یكی از آنها با ذوب مواد رادیو اكتیو روبه‌رو شود.

به گفته مقام‌ها دست كم هزار نفر كشته شده‌اند كه از جمله آنها 200 جسد پیدا شده در روز یكشنبه در ساحل بوده‌اند از سرنوشت 678 تن هم اطلاعی در دست نیست.

به نوشته آسوشیتدپرس، تیم‌های امدادی صدها كیلومتر از سواحل را برای یافتن گمشدگان آغاز كرده‌اند و هزاران بازمانده گرسنه این فاجعه در مراكز اضطراری به امدادرسانان دسترسی ندارند. دستكم از زمان زلزله 1.4 میلیون خانه دسترسی به آب آشامیدنی را از دست داده و 2.5 میلیون خانه نیز برق ندارند.

مناطق بزرگی از این كشور در محاصره آب قرار داشته و قابل دسترسی نیستند. پمپ بنزین‌ها بسته هستند و مردم برای خودروهایشان به دنبال گازوئیل هستند.

شبكه NHK ژاپن اعلام كرده حدود 380 هزار نفر به اردوگاه‌های اضطراری كه برق ندارند، منتقل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha