وقتی صحبت از جوش های صورتتان می شود شما هم علت آن را عرق کردن، لوازم آرایشی، استرس و … می دانید، اما لحظه ای هم فکر نمی کنید که تنها عوامل بیرونی در کیفیت پوست موثر نیستند و غذایی هم که می خورید بسیار مهم است.

سلامت نیوز: وقتی صحبت از جوش های صورتتان می شود شما هم علت آن را عرق کردن، لوازم آرایشی، استرس و … می دانید، اما لحظه ای هم فکر نمی کنید که تنها عوامل بیرونی در کیفیت پوست موثر نیستند و غذایی هم که می خورید بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، برنامه غذایی مهم ترین عامل در ایجاد مشکلات پوستی است، هر غذایی که می خوریم چه سالم و چه ناسالم این قدرت را دارند تا از راه های مختلف روی بدنمان تاثیر بگذارند. پوست مستقیما با دستگاه گوارش در ارتباط است. اگر چیزی بخوریم که نتوانیم هضم کنیم و یا در گوارشش مشکل داشته باشیم بدن برای سم زدایی کردن، از پوست استفاده می کند. به همین دلیل است که بعد از خوردن غذاهایی خاص جوش می زنیم.


در ادامه می خواهیم پنج مورد از غذاهایی را که برای پوست مضر هستند را معرفی کنیم تا از خوردن آنها خودداری کنید.
 
لبنیات
اگر شما هم جزو افرادی هستید که صبحانه تان را با یک لیوان شیر یا پنیر شروع می کنید باید بدانید که لبنیات برای پوست بسیار ضرر دارد.  لبنیات حاوی انواع هورمون ها هستند که می توانند چربی را تحریک کنند. هر چقدر بدن چربی تولید کند، منافذ پوست بیشتر بسته می شود و این یعنی جوش های صورت بیشتر. سعی کنید به مدت یک یا دو ماه لبنیات را کنار بگذارید و به عنوان جایگزین از شیر بادام استفاده کنید.

شیرینی ها
چرا همیشه خوشمزه ترین غذاها بیشترین ضرر را دارد؟ شیرینی و یا غذاهای شیرین، پوست صورت را سفت و باعث پیری می شود. در هنگام خوردن شیرینی علاوه بر چین و چروک صورت حواستان به چاق شدنتان هم باشد.
 
قهوه
یک یا دو فنجان قهوه در روز نمی تواند آسیبی به بدن برساند اما مصرف بالای نوشیدنی ها و غذاهای کافئین دار کلاژن های لازم برای جوانی و سالم بودن پوست را تحریک می کند، که باعث چین و چروک و افتادگی در پوست می شود. اگر به نوشیدن قهوه علاقه دارید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید نوشیدن بیشتر آب است. در روز هر فنجان قهوه ای که می خورید در کنارش آب نیز بنوشید.


میان وعده های نمکی
نمک باعث باقی ماندن آب در پوست برخی از افراد و ایجاد پف کردگی می شود. این پف کردگی در اطراف چشم بیشتر پیداست. همچنین خشکی و ترک خوردگی پوست را به همراه دارد.

الکل
الکل بدن و به ویژه پوست صورتتان را خشک می کند. همچنین پوست را از دیگر موادمغذی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی لازم نیز محروم می کند و رنگ پریدگی پوست، جوش های بزرگ، تغییر رنگ، افتادگی، چین و چروک و از دست رفتن انعطاف پوست را نیز به همراه دارد.
حتما بخوانید: بدن انسان به 1 سی سی الکل هم نیاز ندارد 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha