معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: تمام بیمه شدگان در طرح بیمه همگانی سلامت که به صورت رایگان بیمه شدند، نیازمند یا مستحق نیستند.

تحقق رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای هدف اصلی بیمه همگانی است

سلامت نیوز: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: تمام بیمه شدگان در طرح بیمه همگانی سلامت که به صورت رایگان بیمه شدند، نیازمند یا مستحق نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ ابراهیم گلمکانی در درباره بیمه همگانی سلامت گفت: طرح بیمه همگانی سلامت بسیار موفق بود و بر اساس آمارهای اعلام شده، بخش زیادی از جامعه و چیزی حدود ۱۱ میلیون نفر بیمه نبودند که به واسطه این طرح بیمه شدند.

 وی افزود: البته نقص بزرگی وجود داشت که منجر به ایجاد هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای شد و بخشی از منابع را هدر داد. در حال حاضر این هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای در حال برطرف شدن است و اگر این کار به صورت کامل انجام شود، هدف اصلی این طرح اجرا می‌شود.

 گلمکانی بیان کرد: از طرفی باید توجه کنیم تمام بیمه‌شدگان در طرح بیمه همگانی سلامت که به صورت رایگان بیمه شدند، نیازمند یا مستحق نیستند و باید تفکیک شوند که در این زمینه پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.

 معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اگر این آیین‌نامه که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه است، نهایی شود و به تصویب دولت برسد، قابلیت اجرا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha