دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 256491

خوردن موز برای سلامتی بسیار مفید بوده و به‌دلیل داشتن مواد مغذی یکی از بهترین تقویت کننده‌های سلامتی به‌شمار می‌رود. اما نکته‌ جالب اینجا است که تقریباً تمام مواد مغذی و اساسی موز در پوست آن نهفته شده است. پوست موز برای زیبایی پوست شما بسیار مفید است و حتماً بعد از خوردن موز پوستش را استفاده کنید.

خواص بی نظیر پوست موز برای زیبایی

سلامت نیوز: خوردن موز برای سلامتی بسیار مفید بوده و به‌دلیل داشتن مواد مغذی یکی از بهترین تقویت کننده‌های سلامتی به‌شمار می‌رود. اما نکته‌ جالب اینجا است که تقریباً تمام مواد مغذی و اساسی موز در پوست آن نهفته شده است.

به گزارش سلامت نیوز، پوست موز برای زیبایی پوست شما بسیار مفید است و حتماً بعد از خوردن موز پوستش را استفاده کنید.

  دندان‌های مرواریدی با پوست موز
پوست موز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ضدقارچ‌ها، ضدباکتری‌ها و آنزیم‌های مفید برای بدن است. اگر دندان‌هایی به سفیدی مروارید می‌خواهید، نباید پوست موز را دور بریزید. پوست موز حاوی اسید سیتریک است که به کم کردن اثر زردی روی دندان‌های شما کمک کرده و آنها را به درخشندگی مروارید می‌کند. به‌علاوه موز حاوی مواد ضد پلاک دندان واسید سالیسیلیک است که نه تنها مانع خونریزی لثه‌ها شده بلکه آنها را مقاوم و سفت می‌کند.


  درمان آکنه
پوست موز درمانی عالی برای جوش و آکنه است. پوست موز همانند یک پاک‌کننده طبیعی عمل کرده و سطح پوست را از سم‌های جمع شده و مولد جوش پاک می‌کند، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن پوست را از میکروب‌های مولد آکنه پاکسازی می‌نماید. به علاوه خاصیت ضدالتهابی پوست موز برای آرام کردن اثر التهاب پوستی نیز مؤثر است.


  کاهش لکه‌های پوستی
قسمت داخلی پوست موز برای رفع لکه‌های پوستی بسیار مفید است. وجود ویتامین‌های موجود در پوست موز برای پوست مفید بوده و به ترمیم لکه‌های آن کمک می‌کند. به علاوه به‌دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا، لکه‌های سیاه را نیز کاهش می‌دهند.


  کاهش دادن پف زیر چشم
از پوست موز برای کم کردن پف زیر چشم استفاده کنید. پتاسیم موجود در پوست موز به از بین رفتن سیاهی و پف دور چشم کمک می‌کند و همچنین به‌دلیل ماهیت مرطوب کننده‌ای که دارد باعث کاهش سیاهی زیر چشم نیز می‌شود.


  محو کردن خطوط خنده و چین و چروک
پوست موز به محکم کردن پوست صورت کمک می‌کند. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان لوتئین بوده که افزایش سن را به تأخیر می‌اندازد و چین و چروک‌های پوستی را کم می‌کند.همچنین به پوست شما روشنی و نرمی خاصی می‌بخشد.


   ماسک‌های پوست موزی
از پوست موز می‌توان ماسک‌های عالی برای درمان‌های متفاوت درست کرد. از ماسک موز و عسل برای ترک پا و خشکی‌های پوستی ناخن‌ها استفاده کنید.موز رسیده را با آوکادو و شیر نارگیل مخلوط کنید و آن را به موهای خود بمالید، این ماسک موهای شما را نرم و لطیف می‌کند یا موز را با روغن زیتون و یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید، آن را روی موهای خود بمالید این ماسک، موهای شما را براق می‌کند. همه ماسک‌های مو باید بیست دقیقه روی سر بماند و سپس شست‌و‌شو شود.

منبع: ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha