سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 256601

محمدرضا رضائیان روز سه شنبه در همایش گرامیداشت بیمه سلامت در خراسان شمالی اظهار داشت: طرح مزبور با هدف کاهش هزینه ها، حذف کاغذ، بهره وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می شود.

دفترچه بیمه سلامت از بهمن ماه حذف می شود

سلامت نیوز: محمدرضا رضائیان روز سه شنبه در همایش گرامیداشت بیمه سلامت در خراسان شمالی اظهار داشت: طرح مزبور با هدف کاهش هزینه ها، حذف کاغذ، بهره وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اجرای کنونی این طرح پایلوت در همه شهرستان های استان کرمان، افزود: این طرح در دیگر استان ها به صورت پایلوت، تنها در یک شهر اجرایی خواهد شد.
بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت، سالانه 700 تا 800 میلیارد ریال در کشور برای چاپ دفترچه های بیمه درمانی هزینه می شود.
قائم مقام معاون آمار، فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش پزشکان در اجرای این طرح، افزود: با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت رسیده و با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن میسر می شود.
رضائیان اظهار داشت: هر مراجعه از سوی بیمه شده هزینه زیادی را برای بیمه سلامت ایجاد می کند که این امر باید ساماندهی می شد.
وی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت 15 میلیون نفر در کشور بیمه شده اند، افزود: این در حالی است که این افراد پیش از آن هیچ گونه بیمه ای نداشتند.

* 40 میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت
وی با بیان اینکه 40 میلیون نفر در کشور زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، گفت: تعداد زیادی از این جمعیت به طور رایگان بیمه شده اند.
رضائیان، مهم ترین اقدام طرح تحول سلامت را کاهش هزینه های درمانی مردم خواند و گفت: در طرح حذف دفترچه ها نیز بیشتر راحتی شهروندان را مد نظر داریم.
وی با اشاره به مراجعه روزانه شمار زیادی از بیمه شدگان به مراکز درمانی و بیمارستان ها، افزود: الکترونیکی شدن خدمات هزینه ها را پایین آورده و دریافت خدمات را آسانتر خواهد کرد.
قائم مقام معاونت آمار، فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت، اجرای طرح نظام ارجاع را یک آرزو دانست و افزود: هم اکنون این طرح در همه روستاها اجرایی شده و در برخی از شهرها نیز عملیاتی شده است.
وی افزود: اقدام مهمتر بررسی اسناد الکترونیکی در بیمارستان ها است که هم اکنون این طرح به صورت آزمایشی در استان اصفهان در حال اجرا است.
40 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 85 درصد به طور رایگان بیمه شده اند.
در پایان برگزاری همایش گرامیداشت بیمه سلامت، در سالن اجتماعات بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، به شماری از بیمه شدگان، مراکز طرف قرارداد، دفاتر پیشخوان و دستگاه های مرتبط جوایزی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha