وزیر بهداشت خطاب به رسانه‌ها گفت: اکنون زمان مطالبه‌گری برای بیماران خاص است و باید از مجلس و سازمان برنامه و بودجه بخواهید تا اعتبارات لازم را برای این بیماران ببینند، در غیر این صورت زنجیره ارائه خدمت برایشان کامل نمی‌شود.

اکنون زمان مطالبه‌گری برای ۱۵۰هزار بیمار خاص است

سلامت نیوز:وزیر بهداشت خطاب به رسانه‌ها گفت: اکنون زمان مطالبه‌گری برای بیماران خاص است و باید از مجلس و سازمان برنامه و بودجه بخواهید تا اعتبارات لازم را برای این بیماران ببینند، در غیر این صورت زنجیره ارائه خدمت برایشان کامل نمی‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح همزمان شبکه مراکز جامع خدمات بیماران خاص افزود: خوشحالم که در این ماه عزیز یکی از آرزوهای بیماران خاص که تعدادشان بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در کشور است، برآورده شده و این بیماران صاحب مراکزی جامع برای دریافت خدمت شدند که در قالب ۸۳ مرکز در ۵۹ دانشگاه علوم پزشکی خدمت دریافت می‌کنند.


وی با بیان اینکه خدمات مورد نیاز بیماران خاص در این مراکز تجمیع می‌شود، گفت: در عین حال خدمات دندانپزشکی و توانبخشی نیز در این مراکز ارائه می‌شود و علاوه بر این، داروهایشان نیز در این مراکز متمرکز می‌شود تا در هر شرایطی بتوانند داروی مورد نیازشان را تأمین کنند. در عین حال شاید در آینده بتوانیم داروهای بیماران خاص را از طریق پست سنتی یا دیجیتال به دست‌شان برسانیم.

البته این کار در حال حاضر برای برخی بیماران انجام می‌شود. هاشمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تأمین دارو گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیون یورویی که بعد از موافقت رهبر معظم انقلاب و تعهد دولت مبنی بر اینکه طی سه سال آینده این مبلغ را به صندوق توسعه ملی بازگرداند، اقداماتش در حال انجام است و امیدواریم که به فرآیند آن سرعت بخشند تا پول به دست شرکت‌های دارویی برسد. آن‌طور که دیشب پیگیری کردم امیدواریم بانک مرکزی بتواند ظرف هشت تا ۱۰ روز آینده این اعتبار را تبدیل به پول کند و در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد و این سازمان بتواند دیون خود را پرداخت کند.  هاشمی با بیان اینکه ما هر سال در این حوزه برآورد هزینه می‌کنیم، گفت: امیدوارم همان‌طور که مطالبه همه مردم کشور است برای این ۱۵۰ هزار بیمار اقدامی انجام دهیم. شاید مهم‌ترین یارانه‌ای که می‌توان به ۸۰ میلیون ایرانی داد، این است که به این بیماران کمک کنیم. حتماً فکر می‌کنم که هر ایرانی بیشتر می‌پسندد که ابتدا به این بیماران توجه شود و بعد به خود و خانواده‌اش.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha