این نوع سردرد را در ده ثانیه مهار کنید

سلامت نیوز: یک فیزیوتراپ آمریکایی با ارائه روشی جدید مدعی شد که بدون دارو و یا وسیله‌ای خاص می‌تواند سردردهای ناشی از تنش عصبی و استرس را از بین ببرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، معمولاً پیدا کردن منبع سردرد کاری ساده نیست. گاهی اوقات مسکن هم تأثیری ندارد و از سوی دیگر در مواردی حتی با یک لیوان آب نیز می‌توان سردرد را تسکین داد. هنگامی‌که فردی به‌نوعی از سردرد مبتلا می‌شود، می‌توان با روشی ویژه بدون دارو و یا به کمک وسایلی خاص آن را در ده ثانیه درمان کرد.

اگر درد را در بخش سر و گردن خود حس می‌کنید، ممکن است سردرد تنشی داشته باشید. درواقع این نوع درد می‌تواند در اثر فشاری که شما در هنگام استرس و اضطراب بر فکتان وارد می‌کنید، ایجادشده باشد. این فشار دادن و سفت کردن یک واکنش زنجیره‌ای را به دنبال خواهد داشت که در اثر آن عضلات اطراف فک در سر و گردن سفت‌وسخت می‌شود و درد و ناراحتی را ایجاد می‌کند. معمولاً افرادی که زیاد استرس و نگرانی دارند به این درد مبتلا می‌شوند.

خوشبختانه، راهی برای مقابله با سردردهای تنشی وجود دارد که حتی از مصرف مسکن‌ها هم ساده‌تر است.

دیوید ریاوی (David Reavy) فیزیوتراپ تیم‌های فوتبال و بسکتبال لیگ ملی ایالات‌متحده امریکا است که اخیراً راه‌حلی را برای پیشگیری سردرد تنشی ارائه داده است. در این روش بهتر است که عضله و ماهیچه مخصوص جویدن که بافت ضخمی است که استخوان فک را به استخوان گونه در هر دو طرف صورت اتصال می‌دهد را بشناسید و پیدا کنید.

زمانی که این ماهیچه را پیدا کردید محل آن را به‌آرامی فشار دهید. سپس دهان خود را تا جایی که می‌توانید و امکان دارد، بازکنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس آرامش در آن ماهیچه پیدا کنید. لازم است بدانید که انجام این عمل در چند نوبت در طول روز می‌تواند به مقابله با هرگونه فشار تنشی درد ناشی از فشار دادن فک روی‌هم کمک می‌کند.

اگر دچار سردرد شدید و با این عمل از فشار سردرد شما کم نشده و با ادامه دادن درمان نشد، بدانید که دلیل و منبع سردرد شما عضله فک شما نیست و باید دلیل سردرد خود را در جای دیگری جستجو کنید.

منبع: mentalfloss

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha