بر اساس ادعاهای برخی از افراد موسیقی به آنها کمک می کند تا بهتر به خواب روند و محرک های داخلی و خارجی را که عادت های خواب را مختل می کنند حذف کنند. اختلالات خواب تغییراتی در الگوهای خواب هستند که سلامتی شخص را به خطر می اندازند و می توانند کیفیت زندگی روزمره فرد را تحت تأثیر قرار دهند.

آیا موسیقی در بهتر به خواب رفتن نقشی دارد؟

سلامت نیوز: بر اساس ادعاهای برخی از افراد موسیقی به آنها کمک می کند تا بهتر به خواب روند و محرک های داخلی و خارجی را که عادت های خواب را مختل می کنند حذف کنند. اختلالات خواب تغییراتی در الگوهای خواب هستند که سلامتی شخص را به خطر می اندازند و می توانند کیفیت زندگی روزمره فرد را تحت تأثیر قرار دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یکی از رایج ترین اختلالات خواب، بی خوابی است. سایر اختلالات رایج عبارتند از: الگوهای تنفسی نامنظم در طول خواب، سندرم پاهای بیقرار، و نارکولپسی (خوابیدن در هر زمان، اغلب بدون هشدار).
برخی افراد ممکن است بعلت استرس بیش از حد دوره ای از بیخوابی را تجربه کنند، که معمولا بدون علت ظاهرمی شوند و اگر درمان نشوند، بصورت مزمن در شخص باقی می ماند.

بروز مشکلاتی در به خواب رفتن، بیدار شدن های پی در پی در طول شب، عدم توانایی بازگشت به خواب و خیلی زود بیدار شدن از خواب دیگر اختلالات خواب هستند.

آیا موسیقی می تواند عادت های خواب را بهبود بخشد؟

بسیاری از افراد برای درمان بیخوابی از دارو استفاده می کنند، اما بعضی از داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند در حالی که طب طبیعی و داشتن فعالیت هایی مانند مراقبه و گوش دادن به موسیقی آسیب جدی به بار نمی آورند.

اخیرا بسیاری از مردم برای مبارزه با اختلالات خواب از موسیقی استفاده می کنند. افرادی که اختلالات خواب را تجربه نکرده اند نیز از کیفیت موسیقی برای بهبود کیفیت خواب خود استفاده می کنند.

به گفته این افراد موسیقی باعث تحریک خواب و کمک به حذف محرک های داخلی و خارجی می شود. در واقع راه های متعددی برای رسیدن به آرامش قبل از خوابیدن وجود دارد مانند ماسک شنوایی و گوش دادن به موسیقی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha