رئیس سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال احمر گفت: 50 هزار قرص 130 میلی‌گرمی یدید پتاسیم در پی درخواست رسمی مقامات ژاپنی از ایران به دلیل ادامه تشعشعات مواد رادیواكتیو در مناطق زلزله زده ژاپن آخر این هفته به ژاپن ارسال می‌شود.

سلامت نیوز :رئیس سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال احمر گفت: 50 هزار قرص 130 میلی‌گرمی یدید پتاسیم در پی درخواست رسمی مقامات ژاپنی از ایران به دلیل ادامه تشعشعات مواد رادیواكتیو در مناطق زلزله زده ژاپن آخر این هفته به ژاپن ارسال می‌شود.

فردین بلوچی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال احمر ایران در راستای درخواست مقامات ژاپنی مبنی بر نیاز به 50 هزار قرص یدید پتاسیم این تعداد قرص را پایان این هفته پس از تولید برای مردم ژاپن ارسال می‌كند.

وی افزود: در این راستا طی نامه‌ای از مقامات ژاپنی به سفارت ایران و رئیس جمعیت هلال احمر درخواست شده است تا 50 هزار قرص یدید پتاسیم برای افرادی كه در حادثه سونامی و زلزله این كشور تحت تاثیر تشعشعات موارد رادیواكتیو قرار گرفته‌اند به این كشور ارسال شود.

بلوچی بیان كرد: در حال حاضر سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال احمر تهیه 50 هزار قرص 130 میلی‌گرمی یدید پتاسیم را در دست انجام دارد و در این راستا با كشورهای خارج از ایران برای ساخت و تولید این قرص مخصوص در ظرف مذاكرات لازم را انجام داده است تا مقداری لازم از این نوع قرص به واسطه قراردادها و ارتباطاتی كه با تولید كنندگان این دارو دارو در خارج از كشور دارد تهیه كند. مقداری محدودی نیز در داخل تولید می‌شود تا در نهایت با بسته بندی جمعیت هلال احمر كشورمان به ژاپن ارسال شود.

وی گفت: با توجه به خطراتی كه سلامت مردم ژاپن را تهدید می‌كند سرعت ارسال این قرص‌ها برای مردم ژاپن در اولویت است.

وی خاطرنشان كرد: ورود مواد دارویی به كشور ژاپن تحت پوشش قوانین خاصی صورت می‌پذیرد كه در این راستا نیز جمعیت هلال احمر پس از گرفتن تایید‌های فنی دارویی لازم به احتمال زیاد پایان هفته جاری 50 هزار قرص یدید پتاسیم را از طریق سفارت كشورمان در ژاپن در اختیار مقامات این كشور قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha