یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 25872
سلامت نیوز :پزشكان اطفال در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه عفونت‌ مزمن گوش می‌تواند موجب چاقی و اضافه وزن بیشتر در كودكان شود.

به گزارش ایسنا، متخصصان كره‌ای در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند كودكانی كه به عفونت‌های گوش مبتلا می‌شوند نسبت به سایر همسالان خود چاق‌تر هستند.

متخصصان دانشگاه كیونگ هو در سئول با مطالعه روی 84 كودك سه تا هفت ساله همچنین دریافته‌اند كه كودكان مبتلا به عفونت گوش خیلی كمتر از همسالان سالم خود فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عفونت گوش معمولا توسط باكتری ایجاد می‌شود اما ویروس‌ها نیز می‌توانند عامل آن باشند. این وضعیت هنگامی رخ می‌دهد كه مایع پشت پرده گوش تجمع پیدا می‌كند و سپس عفونی می‌شود. به طور طبیعی هر مایعی كه در این ناحیه جمع شود، توسط شیپور استاش (لوله یا مجرایی كه گوش میانی را با حلق ارتباط می‌دهد) تخلیه می‌شود. اما اگر شیپور استاش دچار انسداد شود كه در سرماخوردگی، سینوزیت و حتی آلرژی به طور شایع این اتفاق می‌افتد، این مایع در گوش میانی گیر می‌افتد و تخلیه نمی‌شود.

میكروب‌ها محیط‌های تاریك و گرم و مرطوب را دوست دارند، بنابراین گوش میانی كه از مایع پر شده است، محل خوبی برای رشد و تغذیه آنها به حساب می‌آید. همانطور كه عفونت بدتر می‌شود، التهاب در پشت و پرده گوش بیشتر شده و ایجاد درد می‌كند. تب در صورتی دیده می‌شود كه بدن كودك شما سعی كند علیه عفونت مبارزه كند. در چنین شرایطی كه التهاب گوش میانی با تجمع مایع، درد، قرمزی پرده گوش و بعضی اوقات تب بروز می‌كند در پزشكی عفونت حاد گوش نامیده می‌شود.

عفونت گوش درمان نشده یا حاد می‌تواند منجر به پارگی پرده گوش كودك شود. البته پارگی پرده گوش اغلب اتفاق نمی‌افتد و معمولا در صورتی كه بروز كند، خود به خود و به سرعت ترمیم می‌شود. اما به این نكته توجه داشته باشید در صورتی كه این مساله برای فرزندتان رخ داد او را جهت پیگیری و اطمینان از ترمیم پارگی پرده گوش مجددا نزد پزشك ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha