یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 25879
سلامت نیوز :بنا به تحقیقی جدید، کودکانی که در جریان سردردهای میگرنی نورهای خیره کننده می بینند، دو برابر بیشتر از دیگر کودکان با احتمال داشتن حفره در قلبشان روبرو هستند.

در این تحقیق، پزشکان آمریکایی 109 کودک شش سال به بالا را معاینه کرده اند که میگرن می گیرند.

در گزارش نشریه طب اطفال آمده که میگرن حدود نیمی از داوطلبان کودک از نوعی بود که به اختلال در بینایی، که به "هاله" موسوم است، دچار بودند و محققان متوجه شدند که قلب آنها نیز نقص دارد.

بنیاد بریتانیایی قلب خواستار تحقیقات بیشتر در باره ارتباط میگرن با نقص در عضله قلب شده است.

ایمی تامپسون، سرپرستار در بخش قلب و عروق در بنیاد بریتانیایی قلب گفت: "این ارتباط ممکن است ناشی از دلایل مختلف باشد به همین دلیل تحقیقات بیشتری نیاز است تا به نتیجه گیری قاطعی برسیم."

او گفت: "درک بهتر این ارتباط به پیشرفت در مراقبت از این بیماران منجر می شود."

قبلا نیز تعدادی از تحقیقات پزشکی به این نتیجه رسیده بود که میان میگرن از نوع "هاله" در بزرگسالان و قلب حفره دار - که در اصطلاحات پزشکی آن را "پی اف او" می نامند- ارتباط وجود دارد.

نتیجه این تحقیقات باعث شد که متخصصان برای درمان میگرن، بیمار را تحت عمل جراحی قلب قرار دهند تا حفره را ببندند. البته این در صورتی بوده که درمان های دیگر چاره ساز نبوده است.

دکتر مک کندلس و همکارانش در دانشگاه یوتا برای ردیابی نقص در قلب بیمار میگرن همراه اختلال بینایی، از اسکنر اکوکاردیوگرام استفاده کرده اند.

پنجاه درصد از کودکانی که میگرن با "هاله" داشتند، دچار نقص در ماهیچه قلب بودند. این آمار نزدیک به دو برابر میزانی است که میان دیگر کودکان دیده می شود.

دکتر مک کندلس گفت امیدوار است تحقیق گروهش به تحقیقات آتی در باره این مشکل کمک کند.

حدود 10 درصد افراد مبتلا به میگرن، در جریان حلمه میگرن دچار اختلال در بینایی می شوند.

علائم "هاله" که در میان بیشتر بیماران مشاهده شده، اختلال در بینایی مانند دیدن نور شبیه فلاش دوربین یا دیدن نور منقطع، بی حسی و سوزن سوزن شدن اعضای بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha