مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیر پروبیوتیک بخش عمده ای از سمومی را که از طریق استنشاق هوای آلوده وارد بدن می شود، دفع می کند؛ بنابراین توصیه می شود همه گروه های سنی در روزهایی که هوا آلوده است، شیر پروبیوتیک بنوشند.

شیر پروبیوتیک سموم هوای آلوده را دفع می کند

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیر پروبیوتیک بخش عمده ای از سمومی را که از طریق استنشاق هوای آلوده وارد بدن می شود، دفع می کند؛ بنابراین توصیه می شود همه گروه های سنی در روزهایی که هوا آلوده است، شیر پروبیوتیک بنوشند.

به گزارش سلامت نیوز، زهرا عبداللهی در گفت و گو با ایرنا افزود: نوشیدن دو لیوان شیر پروبیوتیک در هوای آلوده باعث می شود کمترین آسیب از طریق استنشاق هوا به بدن برسد؛ زیرا این شیر حاوی باکتری های مفید است که عملکرد روده را در حد نرمال نگه می دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل سرما میزان آلاینده های هوا بیشتر می شود و مردم در گروه های سنی مختلف مجبور هستند ساعاتی را در خارج از منزل بگذرانند، مصرف برخی مواد غذایی مفید و سالم باعث می شود که عملکرد سیستم های مختلف بدن در هوای آلوده کمتر مختل شود.
عبداللهی ادامه داد: مصرف لبنیاتی که حاوی کلسیم، منیزیم و فسفر به عنوان خنثی کننده سموم، هستند، میزان سموم آلاینده هایی را که وارد بدن می شوند، خنثی می کند.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد: سبزی ها و میوه ها به دلیل دارابودن ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد سرطان و ضد التهاب هستند و مصرف این مواد در فصل سرما به ویژه در هوای آلوده می تواند از بروز آسیب های ناشی از سموم موجود در هوای آلوده پیشگیری کند.
عبداللهی اضافه کرد: توصیه می شود روزانه دو عدد میوه به ویژه پرتقال، نارنگی، کیوی یا سیب مصرف شود زیرا حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند.
به گفته وی، روزانه باید سبزیجاتی مانند گل کلم، فلفل سبز و اسفناج مصرف شود زیرا حاوی بتاکاروتن هستند و به سلامت دستگاه تنفسی کمک می کنند.
عبداللهی افزود: خوردن آب نیز در شریط آلودگی هوا به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند و سموم ناشی از هوای آلوده را از طریق ادرار دفع می کند.
وی تاکید کرد: افراد از نوشیدن نوشابه گازدار در هوای آلوده بپرهیزند زیرا عناصر آلودگی را جذب بدن می کند.
به گفته عبداللهی، تغذیه سالم از بسیاری بیماری ها پیشگیری می کند و با مصرف موادغذایی سالم می توان از بروز 80 درصد موارد دیابت و 50 درصد موارد بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha