دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 259958

تشخیص بیماری آلزایمر قبل از بروز نشانه های واضح برای پزشکان دشوار است ، و بسیاری از آزمایش های فعلی برای تشخیص آن گران و پیچیده است. با این حال، محققان اخیرا یک آزمایش خون را انجام داده اند که می تواند این وضعیت را دقیقا تشخیص دهد.

تشخیص آلزایمر تنها با یک آزمایش خون

سلامت نیوز:  تشخیص بیماری آلزایمر قبل از بروز نشانه های واضح برای پزشکان دشوار است ، و بسیاری از آزمایش های فعلی برای تشخیص آن گران و پیچیده است. با این حال، محققان اخیرا یک آزمایش خون را انجام داده اند که می تواند این وضعیت را دقیقا تشخیص دهد.

ببه گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، چندین روش برای تشخیص دقیق بیماری آلزایمر وجود دارد. این روش ها شامل MRI و CT اسکن می شود که به پزشکان کمک می کند تا شرایط دیگری را که ممکن است نشانه های مشابهی را ایجاد کند، رد کنند. راه دیگری برای تشخیص آلزایمر با جمع آوری مایع مغزی نخاعی و دنبال کردن علائم زیستی این بیماری است. این روش دقیق ترین تست برای تشخیص این وضعیت است، که هزینه بالایی دارد.

با توجه به همه ی این مسایل، محققان اخیرا یک آزمایش خون برای تشخیص آلزایمر انجام داده اند که هدف آن دقیق بودن، مقرون به صرفه بودن و راحت تر بودن آن است.

به گفته محققان این آزمایش ممکن است قادر به تشخیص بیومارکرهای بیماری آلزایمر قبل از ظهور علائم واضح آن باشد. یکی از علائم آلزایمر و سایر انواع اختلالات مغزی در مغز، تشکیل پلاکهای سمی است که بعضی از آنها به علت افزایش پروتئین Tau است. پروتئین Tau از مولکول های مرتبط با خواص مختلف ساخته شده است.

انجام آزمایش خون برای تشخیص بیماری آلزایمرمی تواند به راحتی و بارها و بارها انجام شود. در نهایت، یک آزمایش ساده خون می تواند به راحتی جایگزین آزمایش مایع مغزی نخاعی و یا تصویربرداری مغز شود.

محققان تأکید می کنند که باید آزمایش های بیشتری را با گروه های بزرگتری از شرکت کنندگان انجام دهند تا اثربخشی آزمون را کامل کنند. آنها همچنین قصد دارند در مورد چگونگی تغییر وضعیت پروتئین Tau تحقیق کنند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha